خبر فوری

 
دوازدهمین نشست کمیته همکاری مشترک کریدور اقتصادی چین و پاکستان
کد خبر :193415775

14:51 1402/04/20


برچسب ها : احسن اقبال, پاکستان و چین, پروژه سی پیک, پکن, روابط دوجانبه, سی پیک, وزیر برنامه ریزی توسعه و اقدامات ویژه پاکستان, کریدور اقتصادی,

دوازدهمین کمیته ویژه همکاری مشترک کریدور اقتصادی چین_پاکستان سی پیک به ریاست پروفسور احسن اقبال وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان و معاون رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین در پکن برگزار شد.


پکن: به گزارش راز نیوز| پروفسور احسن اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه و ابتکارات ویژه پاکستان که طی سفری 4 روزه به مناسبت جشن 10 سالگی کریدور اقتصادی چین_پاکستان در پکن حضور دارد، به همراه کنگ لیانگ معاون رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین دوازدهمین کمیته ویژه همکاری مشترک کریدور اقتصادی چین_پاکستان را برگزار کرد.

وی طی سخنرانی در این نشست کمیته مشترک با عنوان "صنعتی‌سازی و اتصال عصر دیجیتال"، با بیان اینکه پتانسیل گسترده ای برای توسعه روابط پاکستان و چین در زمینه های کشاورزی، صنعت، فناوری و معدن وجود دارد، اظهار داشت: سی پیک یک تلاش قابل توجه است که نمادی از روابط عمیق بین چین و پاکستان است.

وی یادآور شد که این پروژه تاریخی که تحت رهبری رویایی رئیس جمهور شی و نواز شریف نخست وزیر وقت پاکستان آغاز شد، در دگرگونی چشم انداز اقتصادی منطقه موثر بوده است. سی پیک ارتباط را تقویت کرده، تجارت را تقویت کرده و راه های جدیدی را برای رفاه مشترک باز کرده است.

وزیر تاکید کرد که سی پیک بالاترین اولویت ملی مشارکت استراتژیک همکاری بین پاکستان و چین است و این راه ها فرصتی برای تحکیم موفقیت ها و تقویت بیشتر همکاری های بالقوه آینده می باشند. احسن اقبال بر تعهد پاکستان به ارائه سیاست‌های منسجم و محیط مساعد برای شرکت‌های چینی و شهروندان شاغل در پاکستان تاکید کرد.

در این نشست، اعضای گروه های کاری مشترک (JWGs) در زمینه انرژی، زیرساخت های حمل و نقل و بندر گوادر، ارائه هایی را ارائه کردند که پیشرفت های حاصل شده در بخش های مربوطه را برجسته کردند و در مورد مسیر اقدام آینده اطلاع رسانی کردند.

همچنین بر اهمیت پروژه های کلیدی برای توسعه انرژی و زیرساخت تاکید شد که اکنون عملیاتی شده اند و فرصت های بی شماری را برای توسعه اجتماعی-اقتصادی در پاکستان فراهم می کنند.

ارسال نظر

 
1