خبر فوری

 
دعوت شهباز شریف از تجار اماراتی برای سرمایه گذاری در پاکستان
کد خبر :193414089

17:50 1403/03/04


برچسب ها : ابوظبی, اتاق بازرگانی, امارات متحده عربی, پاکستان و امارات, پاکستان و امارات متحده عربی, رئیس اتاق بازرگانی, سرمایه گذاری, صندوق توسعه ابوظبی, فناوری اطلاعات, گردشگری, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از رهبران تجاری امارات دعوت کرد تا از فرصت های سرمایه گذاری عظیم در پاکستان استفاده کنند.


ابوظبی: به گزارش راز نیوز | محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از رهبران تجاری امارات متحده عربی دعوت کرد تا از فرصت های سرمایه گذاری عظیم در پاکستان به ویژه در بخش های انرژی، زیرساخت ها، گردشگری و فناوری اطلاعات استفاده کنند.

بر اساس جزئیات، محمد شهباز شریف در جریان سفر یک روزه خود به ابوظبی با هیئتی به ریاست عبدالله محمد المزروعی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ابوظبی دیدار و گفتگو کرد.

نخست وزیر پاکستان ضمن تعامل با این هیئت، از نقش اتاق بازرگانی و صنایع ابوظبی در توسعه اقتصادی امارات متحده عربی قدردانی کرد.

وی همچنین با اشاره به همکاری های تجاری و سرمایه‌گذاری دوجانبه پاکستان و امارات بر تعهد پاکستان برای افزایش حجم و دامنه تجارت و بررسی امکان تنوع آن میان دو کشور تأکید کرد.

در پایان این نشست اعضای اتاق بازرگانی ابوظبی علاقه شدیدی به انجام تجارت و سرمایه گذاری در پاکستان نشان دادند.

محمد سیف السویدی مدیرکل صندوق توسعه ابوظبی نیز با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به گفتگو و رایزنی پرداخت و مقامات دو کشور راه های ارتقای همکاری میان پاکستان و امارات متحده عربی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نخست وزیر پاکستان بیان کرد: سیاست های تجاری دوستانه دولت و حمایت آن از سرمایه گذاران خارجی نتایج مثبتی در ارتقای توسعه بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری خارجی به همراه داشته است.

وی اصلاحات و اقدامات انجام شده توسط دولت برای تضمین ثبات اقتصادی در پاکستان را برجسته کرد و افزود: دولت در حال برداشتن گام هایی در اولویت قرار دادن افزایش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در پاکستان است.

شهباز شریف در ادامه از رهبری امارات به ویژه شیخ محمد بن زاید آل نهیان بدلیل حمایت اش از پاکستان در زمان های پر چالش، تشکر کرد و گفت: دو کشور از روابط برادرانه ای برخوردارندکه در چندین دهه به طول انجامیده است.

وی ابراز اطمینان کرد: روابط تجاری دوجانبه با افزایش همکاری‌ها بین شرکت های دو کشور بیش از پیش تقویت خواهد شد.

در پایان این نشست، محمد شهباز شریف از هیئت صندوق توسعه ابوظبی برای سفر به پاکستان دعوت کرد.

ارسال نظر

 
1