خبر فوری

 
بازدید هیئت فرماندهی مرکزی ایالات متحده از دفتر سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان
کد خبر :1933882207

11:37 1402/03/26


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, رئیس اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان, رئیس سازمان مدیریت بلایای طبیعی پاکستان, روابط دوجانبه, سپهبد انعام حیدر ملک, ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا, هیئت آمریکایی, هیئت نظامی,

هیئتی از فرماندهی مرکزی ایالات متحده به رهبری سپهبد پاتریک دی فرانک فرمانده ستاد مرکزی ارتش ایالات متحده با سپهبد انعام حیدر ملک رئیس سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئتی از فرماندهی مرکزی ایالات متحده به رهبری سپهبد پاتریک دی فرانک فرمانده ستاد مرکزی ارتش ایالات متحده با حضور در ساختمان سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان با سپهبد انعام حیدر ملک رئیس سازمان NDMA دیدار کرد.

رئیس NDMA تهدیدهای پیش روی پاکستان، چشم انداز مدیریت بلایا و ساختار NDMA و نقش آن در کمک های بین المللی را بررسی کرد. در این میان، وضعیت جاری طوفان بوپارجوی از دریای عرب و آمادگی برای کاهش اثرات احتمالی طوفان در مناطق ساحلی پاکستان نیز پوشش داده شد.

وی بر لزوم حمایت و به رسمیت شناختن تلاش های پاکستان در زمینه تاب آوری و سازگاری با اقلیم تاکید کرد و گفت مخصوصا زمانیکه خود پاکستان با فجایع و رویداد های سختی مواجه است و با این وجود در زمان دشواری به کشورهای ترکیه و سوریه کمک کرد.

ژنرال فرانک ضمن تبادل نظر در خصوص مدیریت مشترک خسارات ناشی از سیل در پاکستان، در مورد احتمالات آینده برای تعامل و همکاری از تجربیات یکدیگر بحث کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که مانورهای دوجانبه گامبیت که در آگوست برگزار می شود موجب ارتقای همکاری های متقابل دو کشور در زمینه مدیریت بلایا شود. هر دو طرف با کاربرد جهانی پروتکل‌های استاندارد حفاظت از محیط زیست مشترک و مدیریت موفق مدل‌های کاهش‌دهنده جهانی توسعه‌یافته در طول شرایط اضطراری و بحران موافقت کردند.

ارسال نظر

 
1