خبر فوری

 
توافق پاکستان و ترکیه در زمینه تعمیر و احیای مدارس آسیب دیده در ایالت سند درپی سیل
کد خبر :192723591

10:22 1402/07/20


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, روابط دوجانبه, سرکنسول ترکیه, سیل, کراچی,

جمال سانگو سرکنسول ترکیه در ایالت سند با خانم رعنا حسین وزیر موقت آموزش و توسعه زنان ایالت سند دیدار کرد .


سند: به گزارش راز نیوز| جمال سانگو سرکنسول ترکیه در ایالت سند با خانم رعنا حسین وزیر موقت آموزش و توسعه زنان ایالت سند دیدار کرد که طرفین در این نشست در خصوص افزایش همکاری در زمینه های آموزش زبان ترکی، توسعه آموزش و آموزش اساتید به منظور بهبود کیفیت تدریس توافق کردند.

در این نشست شیرین ناریجو معاون آموزش و پرورش سند، خلیل ابراهیم بشاران هماهنگ کننده آژانس هماهنگی و همکاری ترکیه (تیکا)، بلال ایرن رئیس امتیاز پاکستان_ترکیه و دیگر افراد حضور داشتند.

وزیر ایالت سند با بیان اینکه روابط دو کشور پاکستان و ترکیه عمیق و برادرانه هستند که نیازمند بهره مندی از آن است، از ابتکارات شبکه مدارس پاکستان ترکیه قدردانی کرد و گفت: با کمک این مدارس به توسعه بخش آموزش کمک می شود.

سرکنسول ترکیه در این میان اظهار داشت که درحال برنامه ریزی برای افزایش شبکه مدارس پاکستان_ترکیه هستیم که وزیر ایالت سند تاکید کرد در این برنامه ریزی شبکه مدارس، مناطق دور افتاده نیز در نظر گرفته شوند.

جمال سانگو سرکنسول ترکیه تمایل آژانس هماهنگی و همکاری ترکیه (TICA) برای حمایت از آموزش زبان ترکی در سند را اعلام کرد و گفت که می‌توانیم برنامه‌های مختلفی را با هم در این زمینه آغاز کنیم، درحالیکه وزیر آموزش ایالت با بیان اینکه یادگیری زبان های مختلف نیز یک مهارت محسوب می شود، گفت: در این زمینه اگر آموزش و پرورش برنامه هایی را در مدارس و آموزشگاه ها آغاز کند، منابع لازم نیز فراهم می شود تا جوانان بتوانند حداکثر بهره را ببرند.

همچنین بیان شد که فرصت های بورسیه تحصیلی نیز برای جوانان سند فراهم خواهد شد.

در این دیدار هیئت ترکیه ضمن بحث در مورد مرمت ساختمان‌های مدارس آسیب‌دیده از سیل در سند ، توافق شد که آژانس هماهنگی و همکاری ترکیه (TICA) با شناسایی مکتب نیازمند مرمت توسط وزارت آموزش در تعمیر و احیای مدارس کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1