خبر فوری

 
دیدار سفرای مصر و زیمباوه با خواجه آصف وزیر دفاع دولت فدرال پاکستان
کد خبر :1924680951

11:14 1403/06/30


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و زیمبابوه, پاکستان و مصر, خواجه محمد آصف, سفیر زیمبابوه, سفیر مصر, وزیر دفاع پاکستان,

سفرای کشورهای مصر و زیمباوه روز گذشته با خواجه محمد آصف وزیر دفاع، تولیدات دفاعی و هوانوردی دولت فدرال پاکستان به صورت جداگانه به دیدار و رایزنی پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفرای کشورهای مصر و زیمباوه روز گذشته با خواجه محمد آصف وزیر دفاع، تولیدات دفاعی و هوانوردی دولت فدرال پاکستان به صورت جداگانه به دیدار و رایزنی پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در جریان دیدار سفرای کشورهای مصر و زیمباوه ابعاد مختلف سطح همکاری های موجود دوجانبه و دیگر موضوعات منطقه ای و جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر دفاع پاکستان در جریان دیدار با دکتر ایهاب عبدالحمید حسن سفیر مصر در اسلام آباد با اشاره به اهمیت و جایگاه روابط با مصر اظهار داشت: روابط دو کشور بر احترام و اعتماد متقابل استوار است.

وی گفت: مصر کشوری مهم در منطقه به شمار می رود و توسعه و ثبات آن لازمه اصلی برای امنیت و آبادانی منطقه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت های متداوم رژیم اسرائیل در غزه افزود: پاکستان در کنار برادران فلسطینی خود ایستاده است و با آنها اعلام همبستگی می کند.

وی خاطرنشان کرد: پاکستان و مصر از ظرفیت های گسترده ای برای همکاری در تمامی بخش های تولیدات دفاعی برخوردار هستند.

در ادامه این دیدار سفیر مصر نیز ضمن تقدیر از وزیر دفاع پاکستان، بر عزم دولت خود برای همکاری با پاکستان در تمامی بخش های مورد علاقه از جمله امور دفاعی تاکید کرد.

علاوه بر این تیتوس مهلسوا جاناتان ابو باسوتو سفیر زیمباوه در اسلام آباد نیز روز گذشته(پنجشنبه) با خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

وزیر دفاع پاکستان در دیدار با سفیر زیمباوه گفت: روابط پاکستان و زیمباوه مبتنی بر ارزش های مشترک و مجاهدت تاریخی مشترک می باشد.

وی تمایل خود برای گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و دفاعی با زیمباوه را ابراز داشت.

طرفین با رضایت بخش توصیف نمودن سطح همکاری های موجود میان دو کشور نسبت به پیشبرد روابط و ارتقای سطح همکاری ها توافق نمودند.

ارسال نظر

 
1