خبر فوری

 
رهبران پاکستان و عربستان سعودی دیدار کردند
کد خبر :192262227

13:02 1403/01/20


برچسب ها : پاکستان و عربستان, پاکستان و عربستان سعودی, روابط دوجانبه, ریاض, عمره, محمد بن سلمان, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, همکاری دوجانبه, ولیعهد عربستان, ولیعهد عربستان سعودی,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در جریان سفر سه روزه خود به ریاض با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به گفتگو و رایزنی پرداخت.


ریاض: به گزارش راز نیوز | محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در جریان سفر سه روزه خود به ریاض، روز گذشته 19 فروردین 1403 (7 آوریل 2024) با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به گفتگو و رایزنی پرداخت.

در این نشست، رهبران دو کشور تحولات منطقه ای و جهانی، موضوعات مورد علاقه و ابعاد مختلف روابط دوجانبه میان پاکستان و عربستان سعودی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

محمد شهباز شریف در ضیافت افطاری که توسط شاهزاده و ولیعهد عربستان سعودی ترتیب داده شده بود، به بررسی موضوعات مورد علاقه دوجانبه پرداخت.

وی همچنین برای سلامتی و تندرستی ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی دعا کرد و از استقبال گرم مقامات سعودی از هیئت عالی رتبه پاکستانی کمال تشکر و قدردانی را بجا آورد.

رهبران دو کشور ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط و تعملات میان پاکستان و عربستان سعودی، بر عزم مشترک برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه تأکید کردند.

آنها همچنین ضمن تاکید بر لزوم پیشبرد روند صلح، خواستار فشار جامعه بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایات جنگی، پایبندی به قوانین بین‌المللی و تسهیل دسترسی بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم غزه شدند.

دو طرف در مورد لزوم پیشبرد روند صلح مطابق با قطعنامه های مربوطه شورای امنیت و مجمع عمومی و همچنین ابتکار صلح عربی با هدف یافتن راه حلی عادلانه و همه جانبه برای تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی بیت المقدس، بحث و تبادل نظر کردند.

گفتگوها همچنین بر تقویت روابط صمیمانه بین دو کشور برادر و بررسی راه‌هایی برای افزایش همکاری در بخش‌های مختلف متمرکز بود و بر نقش حمایتی پادشاهی عربستان در اقتصاد پاکستان و تمایل هر دو کشور برای تقویت روابط تجاری و سرمایه گذاری تأکید شد.

در این دیدار تکمیل فاز اول پروژه سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری عربستان سعودی در پاکستان مورد تأکید مقامات دو کشور قرار گرفت.

رهبران دو کشور بر اهمیت مذاکرات میان پاکستان و هند برای حل و فصل مسائل باقی‌مانده بین دو کشور به‌ ویژه مناقشه جامو و کشمیر برای تضمین صلح و ثبات در منطقه تأکید کردند.

در همین حال، ولیعهد عربستان سعودی تصدی سمت نخست وزیر پاکستان را به محمد شهباز شریف تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

شهباز شریف همچنین از حمایت و مهمان نوازی پادشاهی عربستان قدردانی به عمل آورد و بر تعهد پاکستان به تقویت روابط دوجانبه و همکاری های اقتصادی تاکید کرد.

وی در پایان این نشست از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دعوت کرد تا در اولین فرصت ممکن به پاکستان سفر کند.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان همچنین پیش از این دیدار برای انجام عمره وارد مکه مکرمه شد و مورد استقبال مقامات سعودی به ویژه نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان در پاکستان قرار گرفت.

ارسال نظر

 
1