خبر فوری

 
وزارت خارجه پاکستان: انفجار در نزدیکی فرودگاه کراچی حمله به دوستی بین دو کشور است و بدون پاسخ نمی ماند
کد خبر :1921665502

10:49 1403/07/16


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, پاکستان و چین, تجزیه طلب, جدایی طلب, حمله انتحاری, فرودگاه کراچی, محکوم کردن حادثه تروریستی, محکومیت, مهندسان چینی, نخست وزیر پاکستان, کراچی,

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله به مهندسان چینی در نزدیکی فرودگاه کراچی، آن را حمله به دوستی بین دو کشور پاکستان و چین قرار داد و گفت: این حمله بدون پاسخ نمی ماند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله به مهندسان چینی در نزدیکی فرودگاه کراچی، آن را حمله به دوستی بین دو کشور پاکستان و چین قرار داد و گفت: این حمله بدون پاسخ نمی ماند.

در حمله شب گذشته در نزدیکی فرودگاه کراچی سه تن کشته و 17 نفر زخمی شدند.

در این بیانیه ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان این حادثه تروریستی و ابراز تسلیت به خانواده های چینی و پاکستانی قربانی این حادثه، گفته شد که برای مجروحین بهبودی فوری را از خداوند منان مسألت داریم.

بر اساس متن بیانیه: این حمله نه تنها حمله به پاکستان بلکه حمله به دوستی تاریخی پاکستان و چین قلمداد می شود و متعهد هستیم افراد دخیل در این حمله بزدلانه به ویژه تیپ مجید (زیر مجموعه ارتش آزادی بخش بلوچBLA) را به سزای اعمالشان خواهیم رساند.

همچنین گفته شد که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان هیچگونه کوتاهی در بازداشت و مجازات مجرمان نخواهند داشت و این اقدام ظالمانه بدون مجازات نخواهد بود.

واکنش مقامات پاکستان

محمد شهباز شریف نخست وزیر، سید محسن نقوی وزیر کشور، کامران خان تیسوری فرماندار ایالت سند و سید مراد علی شاه وزیر ارشد ایالت سند در پیام های مختلفی با محکوم کردن این حمله، تعهد خود برای مجازات افراد دخیل در این حادثه تروریستی را ابراز داشتند.

نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه مهاجمان پاکستانی نیستند بلکه دشمنان پاکستان می باشند، گفت: روند تحقیقات این حمله آغاز شده است و قطعا عناصر دخیل در حادثه به پای میز محاکمه کشانده خواهند شد.

وی افزود: پاکستان به عزم خود برای حفاظت از دوستان چینی خود استوار پایبند است و  در امنیت دوستان چینی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

سفارتخانه چین

سفارت چین می گوید که سفارت و کنسولگری چین در پاکستان حمله تروریستی را به شدت محکوم می کنند و ما با اجرای یک طرح اضطراری، از پاکستان درخواست تحقیق کرده ایم.

سفارتخانه چین خواستار تحقیقات کامل و اشد مجازات برای مهاجمان شد. 

ارسال نظر

 
1