خبر فوری

 
توافق مقامات پاکستان و سریلانکا برای توسعه همکاری‌های اقتصادی
کد خبر :1921404236

10:16 1401/09/15


برچسب ها : احسن اقبال, اسلام آباد, پاکستان و سریلانکا, وزیر برنامه ریزی توسعه و اقدامات ویژه پاکستان, وزیر دارایی سریلانکا, کووید-19,

شیهان سیما سینگ وزیر دارایی سریلانکا روز دوشنبه با احسن اقبال وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان دیدار و رایزنی نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شیهان سیما سینگ وزیر کشور سریلانکا در امور دارایی روز دوشنبه با احسن اقبال وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان دیدار و رایزنی نمود.

دو طرف در این دیدار پیرامون ابعاد مختلف روابط دوجانبه به ویژه مناسبات اقتصادی و تجاری به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر لزوم تقویت همکاری‌ها در زمینه اقتصادی تأکید ورزیدند.

احسن اقبال وزیر برنامه ریزی و توسعه فدرال پاکستان در این دیدار با اشاره به پیامدهای شیوع کووید-19 بر اقتصاد جهان اظهار داشت: پاکستان در حال دست و پنجه نرم کردن با پیامدهای منفی تغییرات آب و هوایی که در قالب سیل به وقوع پیوست می‌باشد، پاکستان تغییرات آب و هوایی و تأثیرات آن را در سطح جهان مطرح کرده است.

وی افزود: زمانی که ما بر سر کار آمدیم اقتصاد کشور در آستانه نابودی قرار داشت، اوضاع بد اقتصادی کشور ما را نسبت به اتخاذ تصمیمات دشوار و احیای برنامه صندوق بین‌المللی پول وادار کرد.

وزیر برنامه ریزی پاکستان در ادامه نسبت به همکاری همه‌جانبه با سریلانکا اطمینان بخشی نمود و گفت: درگیری‌های بین‌المللی تمام جهان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، اقدامات منفی هند باعث شده است سارک(اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا) به یک سازمان ناکارآمد تبدیل گردد.

وی خاطرنشان کرد: تعامل منطقه‌ای برای اقتصاد پایدار و استفاده از بازار رقابتی لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

ارسال نظر

 
1