خبر فوری

 
 
ابراز نگرانی واشنگتن پست از تمایل دولت مقامات اسلام آباد برای تقویت مناسبات با پکن و مسکو
کد خبر :1921205913

12:44 1402/02/11


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پاکستان و چین, پاکستان و روسیه, پروژه سی پک, پکن, حنا ربانی, مسکو, نخست وزیر پاکستان, واشنگتن پست, وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه,

نشریه واشنگتن پست آمریکا در جدیدترین جریده خود با ادعای دستیابی به اسناد گفتگوی محرمانه مقامات عالی رتبه پاکستان از تمایل اسلام آباد به تقویت مناسبات با پکن و مسکو خبر داد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| نشریه واشنگتن پست آمریکا در جدیدترین جریده خود با ادعای دستیابی به اسناد گفتگوی محرمانه مقامات عالی رتبه پاکستان از تمایل اسلام آباد به تقویت مناسبات با پکن و مسکو خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، روزنامه واشنگتن پست آمریکا در گزارش اخیر خود مدعی شده است به اسناد محرمانه‌ای از گفتگوی حنا ربانی کهر وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه و شهباز شریف نخست وزیر این کشور دست یافته است.

طبق ادعای واشنگتن پست در اسناد محرمانه افشا شده از مقامات اسلام آباد، حنا ربانی کهر در گفتگو با شهباز شریف توصیه می‌کند پاکستان ضمن کنار گذاشتن رویکرد بی‌طرفانه میان آمریکا و چین، باید تلاش برای خرسندی و جلب توجه غرب را متوقف نماید، زیرا روابط با آمریکا می‌تواند مناسبات اسلام آباد با پکن را که در حال حاضر محور قدرت پاکستان است را تحت تأثیر خود قرار دهد.

همچنین طبق اسناد افشا شده از گفتگوی صورت گرفته میان شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و یکی از مشاوران وی در 17 فوریه سال جاری(28 بهمن 1401) مشاور نخست وزیر پاکستان به او توصیه می‌کند باید فشار غرب در قطعنامه ضد روسیه را رد کند؛ زیرا اسلام آباد توانایی گفتگو با مسکو برای نهایی نمودن توافقنامه تجارت و انرژی را داراست و طرف‌داری از غرب می‌توانند به این روابط ضربه وارد کند.

طبق نشریه واشنگتن پست، پاکستان علی رغم دریافت میلیاردها دلار پس از حادثه یازده سپتامبر، در حال حاضر به کمک‌ها و سرمایه‌گذاری‌های چین وابسته است.

ارسال نظر

 
1