خبر فوری

 
محرومیت زدایی از ایالت بلوچستان محور رایزنی سفیر آلمان و معاون مجلس سنای پاکستان
کد خبر :1920973934

16:48 1403/06/10


برچسب ها : آلفرد گراناس, بلوچستان, پاکستان و آلمان, روابط دو جانبه, سفیر آلمان, معاون رئیس مجلس سنای پاکستان,

در جریان دیدار آلفردو گرانس سفیر آلمان با سیدال خان معاون رئیس مجلس سنای پاکستان، محرومیت زدایی از ایالت بلوچستان محور اصلی رایزنی دو جانبه بود.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| آلفردو گرانس سفیر آلمان با سیدال خان معاون رئیس مجلس سنای پاکستان در مجلس نمایندگان دیدار کرد.

در این دیدار به همراه موضوع تقویت مناسبات دو جانبه از جمله در بخش های اقتصاد، تجارت و امور پارلمانی، در خصوص تحولات بین المللی و منطقه ای نیز تبادل نظر صورت گرفت.

سیدال خان با تاکید بر لزوم ارتقای همکاری های پارلمانی فی‌مابین، با برجسته سازی اهمیت مناسبات تجاری و اقتصادی، گفت: ظرفیت زیادی برای همکاری تجاری میان دو کشور وجود دارد. وی با آگاه کردن سفیر در مورد وجود پتانسیل بالای مواد معدنی در ایالت بلوچستان، خاطر نشان کرد که می توان با اتخاذ راهبردی موثر، از فرصت های سرمایه گذاری بهره مند شد.

وی ادامه داد که با سرمایه گذاری در حوزه های کشاورزی، بهداشت، آموزش، معادن و گردشگری در ایالت بلوچستان، می توان اقتصاد دو کشور را بهبود بخشید.

معاون مجلس سنا با اشاره به اینکه مردم پاکستان به دلیل جنگ افغانستان متحمل تلفات جانی و مالی زیادی شده اند، ضمن ابراز تاسف نسبت به اینکه با این وجود دنیا نسبت به آن چیزی که پاکستان متحمل خسارت شده است، کمک و حمایت نکرد، افزود: به دلیل تروریسم، پاکستان در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و در هر زمینه ای از زندگی تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی در ادامه خواستار حمایت کشور های اروپایی در بخش های آموزش، بهداشت، ارتباطات، سلامت زنان، شغل، کشاورزی و دیگر زمینه های مهم در ضعیف ترین ایالت پاکستان یعنی بلوچستان شد و گفت: آلمان سیستم صدور روادید را تسهیل کند زیرا اقشار دانشجو، تجار، سرمایه گذاران و گردشگران در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستند.

سفیر آلمان طی صحبت با معاون رئیس مجلس سنای پاکستان، ضمن ابراز تاسف در خصوص حوادث تروریستی اخیر در ایالت بلوچستان، سیدال خان را از اهمیت روابط با پاکستان برای آلمان آگاه کرد و گفت: در حال کار در بسیاری از پروژه های ایالت بلوچستان هستیم و برنامه های بسیاری در بخش اجتماعی ایالت بلوچستان وجود دارند که باعث بهبود شرایط اقتصادی می شوند. سیاست تجاری ما با پاکستان متعادل است و  در چارچوب طرح ترجیحات تعمیم یافته GSP+،  پاکستان سالانه 900 میلیون یورو معافیت مالیاتی دریافت می کند که حتی این امکان برای هند نیز میسر نمی باشد.

وی در ادامه صحبت های خود، گفت: آلمان از 1961 میلادی تاکنون 3.7 میلیارد یورو کمک مالی در حوزه های آموزش، بهداشت و دیگر زمینه های توسعه ای فراهم کرده است.

ارسال نظر

 
1