خبر فوری

 
جزئیات جدیدی از عملیات هیروف: 44 حمله در 40 نقطه از 13 شهرستان ایالت بلوچستان انجام گرفت
کد خبر :1920908168

13:41 1403/06/07


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچ, بلوچستان, پذیرش مسئولیت حمله, تجزیه طلب, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ,

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ BLA در بیانیه ای تکمیلی در شرح عملیات هیروف گفت: در این عملیات 44 حمله در 40 نقطه از 13 شهرستان ایالت بلوچستان صورت گرفت ...


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ BLA در بیانیه ای تکمیلی در شرح عملیات هیروف گفت: در این عملیات 44 حمله در 40 نقطه از 13 شهرستان ایالت بلوچستان صورت گرفت که منجر به هلاکت بیش از 130 نظامی و زخمی شدن 55 تن شد. علاوه بر آن در 2 نقطه خطوط گاز، در 7 نقطه خطوط ریلی و 2 پل را منهدم کردیم. در طول عملیات 13 خودروی حامل مواد معدنی را به آتش کشیدیم و ضمن ایجاد ایست و بازرسی ها در 14 نقطه از بلوچستان، 3 نیروی جوخه مرگ را به هلاکت رساندیم.

سخنگو در ادامه، گفت: در نقاط مختلفی پست های ایست و بازرسی تشکیل دادیم که به شرح ذیل می باشد:

بزرگراه گوادر به جیونی، بزرگراه مند به تربت در منطقه بوت آباد، جاده عبدوئی در تگران، بزرگراه سی پیک تربت به هیرونک، بزرگراه کویته به تفتان، بزرگراه نوشکی به خاران، بزرگراه مستونگ به کهدکوچه، بزرگراه قلات به کراچی، بزرگراه های اصلی در بولان و کوه سلیمان، بزرگراه بالگتر به پنجگور و بزرگراه متهری.

در این بین فدائیان سازمان یک کاروان ارتش دشمن را در منطقه هوت آباد جاده مند به تربت را مورد حمله قرار دادند که به منهدم شدن کامل یک خودرو و هلاکت 5 سرنشین آن انجامید.

جیئند بلوچ افزود: با ایجاد ایست و بازرسی در منطقه جیونی شهرستان گوادر، پرسنل کلانتری را به اسارت گرفته و تمامی تجهیزات نظامی و جنگی موجود از جمله 23 مسلسل و 2 سلاح کمری را به غنیمت گرفتیم. در این بین شبه نظامیان دو خودروی سنگین حامل مواد معدنی، 4 خودروی نیروی پلیس و کلانتری را به آتش کشیدند.

وی خاطر نشان کرد که شبه نظامیان ضمن به دست گرفتن کنترل عوارضی منطقه گراری شهرستان قلات، آن را آتش زدند و تمامی نیروهای موجود را اسیر کردند. شبه نظامیان طی کمین موفقیت آمیز کاروان نظامی اعزامی به منطقه برای آزادی اسرا را نیز مورد حمله قرار دادند که موجب هلاکت حداقل 15 نظامی شد. پل نزدیک به این عوارضی هم با مواد منفجره منهدم شد.

در این بیانیه آمده است که شبه نظامیان ملک زبیر محمد حسنی از نیروهای کلیدی جوخه مرگ را طی تیراندازی به هلاکت رساندند. وی زیر نظر شفیق مینگل و زکریا محمد حسنی دسته ای از جوخه مرگ در نواحی قلات و مناطق همجوار مدیریت می کرد . وی به دلیل مشارکت در عملیات های مشترک با ارتش اشغالگر (پاکستان)، تحت تعقیب ارتش آزادیبخش قرار داشت.

فدائیان بلوچ با مسدود کردن مسیر بولان، طی حمله به کاروان نیروهای سپاه مرزی، 16 تن از آنها از جمله یک سروان را به هلاکت رسانده و تمامی سلاح های این افراد را ضبط کردند. در این بین 5 نیروی لیویز را بازداشت کردیم اما به دلیل بلوچ بودن این افراد، آنها را آزاد کردیم. در همین بین خط ریلی عبوری از بولان هم با مواد منفجره نابود شد.

شبه نظامیان سازمان با ایجاد ایست و بازرسی در منطقه کوه سلیمان، 20 پرسنل ارتش پاکستان و نهادهای امنیتی را به هلاکت رساندند؛ فدائیان بلوچ در طول این عملیات ضمن گشت در شهر تربت، ایست و بازرسی هایی را نیز در آن ایجاد کردند. درپی تلاش ارتش دشمن برای رصد یک تیم شبه نظامیان بلوچ که در منطقه دی بلوچ ایست و بازرسی تشکیل داده بودند به وسیله پهپاد، آن را منهدم کردیم. با شلیک چندین راکت و خمپاره پایگاه نیروی سپاه مرزی در تربت را هدف قرار دادیم و همچنین به پاسگاه موجود در منطقه آپسر آبدرک شهر تربت را هم با چندین خمپاره حمله کردیم.

وی همچنین مسئولیت حملات به نیروهای امنیتی مستقر در پاسگاه بلیده جنتری، خودروی حامل مواد غذایی ارتش در جاده تگران، تیراندازی به سمت دو تن از نیروهای جوخه مرگ درحالیکه قصد فرار از ایست و بازرسی در بزرگراه نوشکی به خاران را داشتند، برعهده گرفت.

سخنگو با بیان اینکه سرمچار های بلوچ ضمن تشکیل ایست و بازرسی در بزرگراه کویته به تفتان، 11 پاسگاه را به کنترل خود درآورده و نیروهای آن را به اسارت گرفتند، گفت: پس از به غنیمت گرفتن 6 عدد سلاح SMG و 1 عدد بی سیم، اسرا را آزاد کردیم.

خطوط ریلی در دو نقطه کیشنگی و گلنگور واقع در نوشکی را با مواد منفجره منهدم کردیم و با متوقف کردن یک دستگاه خودرو در جاده زرین جنگل واقع در نوشکی، از نیروهای لیویز دو عدد سلاح SMG ضبط کردیم.

 

جیئند بلوچ، گفت: ساعت 12 روز دوشنبه نیروهای مستقر در مقابل درب اصلی پادگان نیروی سپاه مرزی واقع در نوشکی را با پرتاب گلوله های نارنجک و سلاح های خودکار، مورد حمله قرار دادیم؛ به کلانتری کیچی بیگ در کویته با بمب دست ساز حمله کردیم. شبه نظامیان در یک حمله ای دیگر یک خودروی نیروهای اطلاعاتی پاکستان را در غرب بزرگراه کویته با بمب کنترل از راه دور هدف قرار دادند و همچنین خط ریلی نزدیکی منطقه ماستر واقع در سریاب شهرستان کویته را منهدم کردیم.

شبه نظامیان بلوچ در ادامه عملیات هیروف ضمن به دست گرفتن کنترل پاسگاه لیویز در مستنونگ، تمامی تجهیزات و سلاح ها را به غنیمت گرفتند که شامل 50 عدد کلاشینکوف، ژ3، سلاح کمری و نارنجک دستی می باشد. همچنین عملیات هایی در سبی، دیره مراد جمالی، بختیار آباد و خضدار انجام گرفت.

ارسال نظر

 
1