خبر فوری

 

ابوظبی: به گزارش راز نیوز | شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی حمایت کامل کشورش از پاکستان را در هر شرایطی تضمین کرد و متعهد شد 10 میلیارد دلار در بخش های مختلف این کشور سرمایه گذاری کند.

این اظهارات را شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی روز گذشته 3 خرداد (23 مه) در گفتگو با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در ابوظبی بیان کرد.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز گذشته برای انجام سفر یک روزه وارد ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی شد تا با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و رایزنی کرد.

این دیدار فرصتی برای بحث و تبادل نظر در مورد تمامی روابط دوجانبه از جمله همکاری در بخش های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دفاعی ایجاد کرد.

نخست وزیر پاکستان بر اهمیت تقویت همکاری های موجود و تقویت مشارکت استراتژیک در زمینه های مختلف از جمله فناوری اطلاعات، انرژی های تجدید پذیر و گردشگری تأکید کرد و اقدامات دولت در راستای تضمین ثبات اقتصادی-اجتماعی در پاکستان و اعتمادسازی سرمایه گذاران را تصریح نمود.

 وی همچنین بر تعهد پاکستان برای تضمین اجرای موافقتنامه های همکاری سرمایه گذاری در زمینه های انرژی، پروژه های عملیات بندری، تصفیه فاضلاب، امنیت غذایی، لجستیک، مواد معدنی و خدمات بانکی و مالی تأکید کرد.

شهباز شریف از رهبری امارات متحده عربی برای میزبانی از یک میلیون 800 هزار مهاجر پاکستانی تشکر و بر پتانسیل عظیم منابع انسانی پاکستانی که می تواند در بخش های مختلف توسعه امارات متحده عربی مشارکت داشته باشد، اشاره کرد.

رهبران پاکستان و امارات متحده عربی در مورد سایر موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله تحولات منطقه ای و جهانی تبادل نظر کردند.

در همین حال، نخست وزیر پاکستان بار دیگر بر دعوت خود از رئیس امارات متحده عربی برای سفر رسمی به پاکستان تأکید کرد که مورد قبول وی واقع شد.

در این سفر محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه، جام کمال خان وزیر بازرگانی، خواجه محمد آصف وزیر دفاع و سید طارق فاطمی دستیار ویژه نخست وزیر، محمدذ شهباز شریف را همراهی می کردند.

ارسال نظر

 
1