خبر فوری

 
 
نخست وزیر و رئیس جمهور پاکستان: محکومیت جنایات و نسل کشی اسرائیل در غزه
کد خبر :1918417128

10:37 1402/07/24


برچسب ها : انوار الحق کاکر, پاکستان و فلسطین, دولت موقت, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, رژیم صهیونیستی, غزه, نخست وزیر پاکستان, نوار غزه,

انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان و دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در پیام هایی در رسانه ایکس، حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان و دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در پیام هایی در رسانه ایکس، حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند.

دکتر عارف علوی در پیام بعدازظهر 23 مهر خود ضمن محکوم کردن شدید جنایات و قتل عام در فلسطین، اظهار داشت که اسرائیل با قتل کودکان، زنان و انسان های بیگناه، تمامی خطوط قرمز را رد کرده است. تاریخ بشر هرگز چنین ظلم و بی رحمی گسترده ای را که اسرائیل نشان می دهد، ندیده است، آنها حتی آب، غذا و فراهم کردن دارو را نیز قطع کرده اند. 

وی ضمن انتقاد از جامعه جهانی، اظهار داشت: مایه تاسف است که بین الملل نتوانسته اسرائیل را از نسل کشی علیه مردم فلسطین باز دارد. وی با تاکید بر سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی خواستار برگزاری فوری نشست جهت متوقف سازی اقدامات وحشیانه شد و گفت: برای جلوگیری از ویرانی بیشتر و فاجعه انسانی در فلسطین، فورا کمک های پزشکی، مواد غذایی و سایر تجهیزات لازم را ارسال کنید.

رئیس جمهور پاکستان تصریح داشت که پاکستان از تشکیل دولت مستقل برای مردم فلسطین حمایت می کند که این امر تنها راه حل صلح پایدار و ثبات در منطقه می باشد.

از طرفی انوار الحق کاکر نخست وزیر دولت موقت پاکستان در پیام صبح روز 24 مهر ضمن ابراز نگرانی عمیق از خشونت جاری و تلفات انسانی در غزه، نوشت: ما برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین در کنار آنها ایستاده ایم و خواستار خاتمه فوری محاصره و آتش بس در غزه هستیم.

وی در ادامه هدف قرار دادن بدون دلیل شهروندان غزه توسط اسرائیل را منافی با تمامی اصول تمدن و نقض صریح قوانین بین المللی توصیف کرد و گفت: پایان دادن به خشونت را باید در چارچوب سال ها غصب و اشغال غیرقانونی سرزمین فلسطین و سیاست های ظالمانه علیه مردم آن دید. سازمان ملل و جامعه بین‌المللی باید برای باز کردن کریدورهای بشردوستانه ایمن و بدون محدودیت برای انتقال کمک‌های ضروری فوری به غزه تحت محاصره اقدام کنند.

نخست وزیر پاکستان گفت: پاکستان در ارتباط نزدیک با سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عضو آن در مورد وضعیت به سرعت رو به وخامت غزه است. جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه مورخه 18 اکتبر-26 مهر در اجلاس اضطراری کمیته خارجی سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد و بر اقدامات فوری جهت برطرف کردن مشکلات مردم غزه تاکید خواهیم کرد. 

ارسال نظر

 
1