خبر فوری

 
ابراز خرسندی سفیر چین از پروژه های توسعه ای در حال انجام در گوادر طی نشست با سروزیر بلوچستان
کد خبر :1918284630

11:36 1402/09/14


برچسب ها : بندر گوادر, پاکستان و چین, سفیر چین, سی پیک, گوادر, وزیر ارشد ایالت بلوچستان,

جیانگ زی آیدونگ سفیر چین در اسلام آباد با میر علی مردان خان دومکی وزیر ارشد موقت ایالت بلوچستان دیدار و نسبت به پروژه های توسعه ای در حال انجام در گوادر ابراز خرسندی کرد.


کویته: به گزارش راز نیوز| جیانگ زی آیدونگ سفیر چین در اسلام آباد روز گذشته (دوشنبه 13 آذر) با میر علی مردان خان دومکی وزیر ارشد موقت ایالت بلوچستان دیدار کرد که در این نشست پیرامون پروژه های عمرانی و رفاه عمومی که با همکاری چین در بلوچستان تکمیل می شود و موضوعات مورد علاقه دوجانبه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

میر علی مردان خان دومکی در گفت و گو با سفیر چین، اظهار داشت که چین دوست مهم و کشور همسایه ما است و روابط فیمابین مبتنی بر چند دهه می باشند و ما به روابط خود با کشور دوست و همسایه چین، به دید ارزش می نگریم. وی افزود: می توان با استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری در بحش های متعدد، همکاری فیمابین را بیشتر تقویت بخشید و افزایش حجم تجارت دوجانبه تاثیرات مثبتی بر اقتصاد دو کشور خواهد داشت.

وی در ادامه سرمایه گذاری در بندر گوادر را حامل عملکرد اساسی در اقتصاد ایالت بلوچستان عنوان کرد و افزود: گوادر ماهیت شاهرگ را در پروژه سی پیک دارد و سرمایه گذاری جاری چین در گوادر باعث فراهم کردن فرصت های بیشتر اشتغال برای مردم می شود. چین همواره در زمینه ساخت و توسعه گوادر و فراهم کردن تسهیلات برای مردم محلی همکاری قاطع داشته است. نیروگاه های زغال سنگ در گوادر برای تامین نیازهای انرژی نصب شده است، ضمن اینکه پروژه نیروگاه آب شیرین کن نیز با همکاری جمهوری چین تکمیل شده است تا آب آشامیدنی سالم برای ساکنان شهر تامین شود. جمهوری چین برای دانشجویان، بورسیه نیز فراهم می کند.

سروزیر موقت ایالت بلوچستان در ادامه با بیان اینکه بلوچستان و استان حنان چین دارای جایگاه خواهر خواندگی هستند، گفت: ایجاد بیمارستان دوستی پاکستان و چین در گوادر بیانگر عشق فداکارانه جمهوری چین به مردم گوادر است.

سفیر چین با ابراز خرسندی از پروژه های توسعه ای در حال انجام در گوادر، تمایل خود را برای گسترش سرمایه گذاری جمهوری چین در بخش های مختلف در ایالت بلوچستان ابراز کرد.

ارسال نظر

 
1