خبر فوری

 
تصویب قطعنامه پیشنهادی پاکستان علیه اسلام هراسی در سازمان ملل
کد خبر :1917566411

12:29 1402/12/26


برچسب ها : اسلام هراسی, تصویب قطعنامه, دبیرکل سازمان ملل متحد, قطعنامه, مجمع عمومی سازمان ملل متحد, مسلمانان, منیر اکرم, نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد,

مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه پاکستان مبنی بر اقدام هماهنگ برای مبارزه با خشونت مداوم علیه مسلمانان را با اکثریت قاطع به تصویب رساند.


نیویورک: به گزارش راز نیوز | مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه پاکستان مبنی بر اقدام هماهنگ برای مبارزه با خشونت مداوم علیه مسلمانان را با اکثریت قاطع به تصویب رساند.

در ادامه نیز منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد از دبیرکل سازمان درخواست کرد که یک نماینده ویژه برای مبارزه با اسلام هراسی تعیین کند.

این قطعنامه با عنوان "اقدامات مبارزه با اسلام هراسی" با ۱۱۳ رأی موافق بدون مخالف و ۴۴ رأی ممتنع به تصویب رسید، با این حال، هند و بسیاری از کشورهای اروپایی به این قطعنامه رأی ممتنع دادند.

پیش از تصویب این قطعنامه، مجمع 193 عضوی دو اصلاحیه پیشنهادی گروهی از کشورهای اروپایی را رد کرد.

پیش از این منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد هنگام معرفی این قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نمایندگی از سازمان همکاری اسلامی گفت: تبلیغات ضد اسلامی و حوادث خشونت آمیز جانبدارانه علیه مسلمانان به سرعت در سطوح اجتماعی و دولتی در حال افزایش است.

ارسال نظر

 
1