خبر فوری

 
 
توافق مقامات پاکستان و آذربایجان بر گسترش همکاری در راستای مقابله با تغییرات اقلیمی
کد خبر :1917172249

16:16 1402/07/10


برچسب ها : پاکستان و آذربایجان, تغییرات اقلیمی, توسعه شهری, وزیر برنامه ریزی توسعه و اقدامات ویژه پاکستان, وزیر برنامه ریزی و توسعه فدرال پاکستان, وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه پاکستان, وزیر شهرسازی,

مقامات پاکستان و آذربایجان توافق نمودند که در راستای مقابله با تغییرات اقلیمی و در خصوص برنامه ریزی برای توسعه شهری پایدار با یکدیگر همکاری نمایند.


باکو: به گزارش راز نیوز | مقامات پاکستان و آذربایجان توافق نمودند که در راستای مقابله با تغییرات اقلیمی و در خصوص برنامه ریزی برای توسعه شهری پایدار با یکدیگر همکاری نمایند.

این توافق در دیدار بین محمد سمیع سعید وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه دولت موقت پاکستان با رئیس کمیته دولتی شهرسازی و معماری جمهوری آذربایجان خود در حاشیه نشست مجمع ملی شهری آذربایجان و روز جهانی معماری 2023 در زنگلان، صورت گرفت.

در همین حال، محمد سمیع سعید تلاش های توسعه و بازسازی کمیته دولتی شهرسازی و معماری در مناطق آسیب دیده آذربایجان را مورد ستایش قرار داد.

هر دو طرف همچنین بیان کردند: برنامه ریزی شهری یک چالش واقعی است و انجمن هایی مانند مجمع ملی شهری آذربایجان، برای یافتن یک راه حل جمعی و در عین حال یادگیری از تجربیات بین المللی به شدت مورد نیاز هستند.

در پایان نیز مقامات دو کشور توافق کردند تا از طریق گسترش روابط میان پاکستان و آذربایجان، یک استراتژی مشترک برای توسعه اجتماعی و اقتصادی مردم هر دو کشور کشف نمایند.

ارسال نظر

 
1