خبر فوری

 
"قدردان حمایت های گسترده آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده هستیم"
کد خبر :1917105820

13:04 1402/08/03


برچسب ها : USAID, آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده, اتاق بازرگانی و صنایع لاهور, پاکستان و آمریکا, روابط دوجانبه,

کاشف انور رئیس اتاق تجارت و صنعت لاهور در دیدار با وی کیت ساموونگسیری مدیر جدید ماموریت آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده USAID در پاکستان گفت: قدردان حمایت های گسترده آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده هستیم.


لاهور: به گزارش راز نیوز| وی کیت ساموونگسیری مدیر جدید ماموریت آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده USAID در پاکستان با کاشف انور رئیس اتاق تجارت و صنعت لاهور LCCI دیدار کرد که در این بین پیرامون چشم انداز اقتصادی و چالش های پاکستان گفتگو شد.

کاشف انور رئیس اتاق تجارت و صنعت لاهور ضمن استقبال از مدیر جدید ماموریت USAID، وی را در مورد چشم انداز تجاری پاکستان آگاه کرد .

کیت ساموونگسیری به حضور پایدار USAID در پاکستان برای بیش از هفت دهه اشاره کرد که طیف وسیعی از بخش‌ها از جمله آموزش، حکومت‌داری دموکراتیک، جامعه مدنی، توسعه اقتصادی، توانمندسازی زنان و مراقبت‌های بهداشتی را در بر می‌گیرد. او بر وضعیت USAID به عنوان بزرگترین کمک کننده دوجانبه پاکستان تاکید کرد.

مدیر ماموریت همچنین در مورد اولویت های در حال تحول USAID، به ویژه در پرداختن به پیامدهای تغییرات آب و هوا، بحث کرد و با اشاره به چارچوب اتحاد سبز ایالات متحده و پاکستان، اقداماتی را که به پاکستان کمک می کند تا تأثیرات تغییرات آب و هوایی را به ویژه در بخش های آب، انرژی و کشاورزی سازگار کند و کاهش دهد، در اولویت قرار داد.

او با به رسمیت شناختن تغییرات ژئوپلیتیک اخیر بر تغییر جهت استراتژیک USAID تاکید کرد و افزود که منابع از مناطق مرزی با افغانستان به سمت باز کردن فرصت های تجاری، ایجاد محیطی مناسب برای تجارت، حمایت از زنان کارآفرین، تقویت سیستم آموزشی و ارتقای پایداری در انرژی، کشاورزی و آب هدایت شده است.

کاشف انور رئیس اتاق تجارت و صنعت لاهور از حمایت گسترده USAID در بخش های مختلف پاکستان، از جمله کشاورزی، انرژی، توانمندسازی زنان و حکومت داری قدردانی کرد و بر موضوع مبرم کاهش ارزش پول که منجر به چالش‌هایی مانند تورم می‌شود، تاکید و خاطر نشان کرد که پرداختن به کاهش ارزش برای حل مشکلات اقتصادی پاکستان کلیدی است.

وی بر کاهش واردات و رونق صادرات از طریق صنعتی سازی و جایگزینی واردات تاکید کرد. کاشف انور همچنین بر اهمیت احداث مخازن و سدها با تاکید ویژه بر سد کلاباغ با توجه به واردات سوخت قابل توجه پاکستان که در کسری تجارت و کسری حساب جاری نقش دارد، تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1