خبر فوری

 
 
تأکید رئیس مجلس سنای پاکستان بر اهمیت مناسبات اسلام آباد و دوحه
کد خبر :1907181585

11:35 1402/07/21


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و قطر, رئیس مجلس سنای پاکستان, سفیر قطر, محمد صادق سنجرانی, کاردار,

رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با کاردار سفارت قطر در اسلام آباد بر اهمیت مناسبات دوجانبه میان اسلام‌آباد و دوحه تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با کاردار سفارت قطر در اسلام آباد بر اهمیت مناسبات دوجانبه میان اسلام‌آباد و دوحه تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عیسی بن محمد الداسم الکبیسی کاردار سفارت قطر در اسلام آباد روز پنجشنبه با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در این دیدار سطح پیشرفت‌های صورت گرفته در همکاری دوجانبه در زمینه‌هایی همچون تجارت و سرمایه گذاری را رضایت بخش عنوان نمود و نسبت به توسعه همکاری‌های پارلمانی و تبادل هیئت‌های بلندپایه میان دو کشور توافق کردند.

صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در این دیدار بر اهمیت مناسبات دوجانبه با قطر تأکید کرد و گفت: پاکستان و قطر همواره در برهه‌های دشوار در کنار یکدیگر حضور داشته‌اند و در مجامع مختلف بین‌المللی همچون اتحادیه بین‌المجالس، مجمع پارلمانی آسیا، سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل متحد اعتماد متقابل را اظهار نموده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف پاکستان به ویژه در بندر گوادر از سرمایه گذاران قطری برای حضور و مشارکت مالی در بخش‌های مختلف و استفاده از فرصت‌های موجود دعوت به عمل آورد.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان با سرمایه گذاری در بخش‌های مختلفی همچون انرژی، زیرساخت‌ها، معدن و غیره فعالیت‌های اقتصادی در کشور را تسریع بخشید.

رئیس مجلس سنای پاکستان همچنین بر لزوم ایفای نقش فعال و پویا از سوی جامعه جهانی، کشورهای مسلمان و سازمان همکاری اسلامی برای حل مسئله جامو و کشمیر و نیز مسئله فلسطین تأکید کرد.

وی گفت: پاکستان خواهان تغییر روابط دوستانه با قطر به سمت مشارکت مستحکم و راهبردی سیاسی و اقتصادی است.

در ادامه این دیدار کاردار سفارت قطر در اسلام آباد ابراز داشت: فرصت‌های گسترده سرمایه گذاری در پاکستان وجود دارد که می‌توان از آن به صورت همه جانبه بهره‌مند شد، تجارت و سرمایه گذاری میان دو کشور نیازمند توسعه است و ما خواهان گسترش همکاری‌های خود با پاکستان در بخش‌های گوناگون هستیم.

ارسال نظر

 
1