خبر فوری

 
پیروزی سردار ایاز صادق در تصاحب کرسی ریاست مجلس ملی پاکستان
کد خبر :1906525205

14:02 1402/12/11


برچسب ها : انتخابات, رأی گیری, رئیس مجلس ملی پاکستان, راجا پرویز اشرف, سردار ایاز صادق, نایب رئیس مجلس ملی پاکستان,

در دومین نشست پس از تشکیل مجلس ملی پاکستان رأی گیری برای تعیین رئیس و نایب رئیس این مجلس با حضور نمایندگان جدید صورت گرفت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| در دومین نشست پس از تشکیل مجلس ملی پاکستان رأی گیری برای تعیین رئیس و نایب رئیس این مجلس با حضور نمایندگان جدید صورت گرفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این رأی گیری سردار ایاز صادق نماینده حزب مسلم لیگ(ن) و کاندید مشترک حزب مسلم لیگ(ن) و حزب مدرم پاکستان با کسب 199 رأی به عنوان رئیس جدید پارلمان ملی پاکستان منتخب شد.

همچنین ملک محمد عامر دوگر نماینده شورای اتحاد سنی و رقیب سردار ایاز صادق نیز 91 رأی را به خود اختصاص داد و در نتیجه بازنده رقابت بر سر تصاحب کرسی ریاست مجلس ملی پاکستان شد.

پیش از آغاز روند رأی گیری برای تعیین ریاست جدید پارلمان ملی پاکستان، راجا پرویز اشرف رئیس دوره پیشین نحوه برگزاری این انتخابات را برای نمایندگان شرح داد.

گوهر علی خان و عمر ایوب رهبران حزب تحریک انصاف که در مجلس ملی به عضویت شورای اتحاد سنی درآمده‌اند با اعتراض به تصمیم آغاز رأی گیری اعلام داشتند برگزاری انتخابات برای تعیین ریاست جدید پارلمان پیش از تکمیل تمامی کرسی‌های مجلس خلاف آیین نامه و غیر ممکن است.

با این حال راجا پرویز اشرف ضمن رد اعتراضات وارده این موضوع را مرتبط با کمیسیون انتخابات دانست و دستور آغاز رأی گیری را صادر کرد.

پس از تعیین ریاست جدید پارلمان ملی پاکستان، رأی گیری برای انتخاب نایب رئیس دوره جدید مجلس ملی نیز برگزار خواهد شد.

سید غلام مصطفی شاه نامزد مشترک احزاب مسلم لیگ(ن) و مردم پاکستان معرفی شده است.

لازم به ذکر است شانزدهمین دوره مجلس ملی پاکستان روز گذشته با حضور 302 نفر از نمایندگان جدید و 34 صندلی خالی آغاز به کار کرد.

ارسال نظر

 
1