خبر فوری

 
تأکید سفیر پاکستان بر همکاری دوجانبه با شهر ارواین در عرصه فناوری
کد خبر :1905082520

13:06 1401/10/30


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, سفیر پاکستان در آمریکا, شهردار, فناوری اطلاعات, مسعود خان, کالیفرنیا,

سفیر پاکستان در واشنگتن در دیدار با شهردار شهر ارواین ایالت کالیفرنیا بر لزوم ایجاد روابط دوجانبه در عرصه فناوری تأکید کرد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| سفیر پاکستان در واشنگتن در دیدار با شهردار شهر ارواین ایالت کالیفرنیا بر لزوم ایجاد روابط دوجانبه در عرصه فناوری تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرکار خانم فرح خان نخستین شهردار زن مسلمان شهر ارواین ایالت کالیفرنیای آمریکا روز گذشته با حضور در محل سفارت پاکستان در واشنگتن با مسعود خان سفیر پاکستان دیدار نمود.

سفیر پاکستان در این دیدار موفقیت‌های پی در پی خانم فرح خان را به وی تبریک گفت و افزود: توانمندی‌های رهبرانه و موفقیت‌های جناب عالی باعث افتخار برای پاکستان و تمامی شهروندان پاکستانی مقیم آمریکا است.

وی گفت: استارت‌آپ‌های پاکستان که توسط جوانان کلید زده شده است و یک بخش فعال در عرصه تکنولوژی در شهر ارواین نه تنها به تأمین نیازهای اقتصادی دو طرف خواهد پرداخت؛ بلکه با تبادل هیئت‌های دوجانبه در سطح مردمی به ایجاد مشارکت مستحکم میان دو کشور کمک خواهد کرد.

وی با تاریخی خواندن توافقنامه خواهرخواندگی ایالت‌های پنجاب و کالیفرنیا اظهار داشت: توافقنامه اخیر در خواهرخواندگی دو ایالت پنجاب و کالیفرنیا یک الگو برای ایجاد روابط اقتصادی میان ایالت‌ها و شهرهای دو کشور ارائه می‌کند، این توافقنامه به جستجوی مسیرهای جدید در جهت توسعه روابط اقتصادی میان دو ایالت کمک خواهد کرد.

در ادامه فرح خان شهردار ارواین با تقدیر از سفیر پاکستان به تشریح پیشرفت‌های صورت گرفته شهر ارواین کالیفرنیا در عرصه فناوری، فناوری پزشکی و هوش مصنوعی به عنوان حوزه‌های کلیدی پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: آموزش عالی و مهارت‌های پیشرفته در جدیدترین فناوری‌ها نویدبخش افزایش همکاری است.

وی سپس به تشریح خدمات و همکاری‌های گران‌مایه شهروندان پاکستانی مقیم آمریکا در زمینه توسعه اجتماعی و اقتصادی ارواین و ایالت کالیفرنیا پرداخت.

در ادامه سفیر پاکستان از خانم فرح خان برای سفر به پاکستان به همراه هیئت تجاری برای تقویت روابط مردمی و توسعه همکاری‌ها میان اتاق‌های بازرگانی و صنایع دو کشور دعوت به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1