خبر فوری

 
بن بست مذاکرات دولت محلی بلوچستان و معترضان در چمن
کد خبر :1904129868

12:53 1403/02/25


برچسب ها : اعتراضات, بلوچستان, بلوچستان پاکستان, تجارت, تحصن, تظاهرات, چمن, دولت محلی ایالت بلوچستان, سناتور سرفراز بگتی, ضیاء لانگو, مرز چمن, وزیر ارشد ایالت بلوچستان,

با شکست مذاکرات میان هیأت مذاکراتی دولت محلی ایالت بلوچستان با معترضان در شهر چمن، شاهراه کویته به شهر مرزی چمن همچنان مسدود و تجارت بین پاکستان و افغانستان نیز متوقف مانده است.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| به دلیل عدم پیشرفت مذاکرات بین کمیته تحصن و مقامات دولتی ایالت بلوچستان در شهر مرزی چمن، کمیته تحصن از باز کردن جاده اصلی بین کویته و چمن برای تردد خودرو های باری بین افغانستان و پاکستان امتناع ورزید.

بر اساس جزئیات به دست رسیده: سرفراز بگتی وزیر ارشد ایالت بلوچستان روز یکشنبه هیأتی به همراه میر ضیاء الله لانگو وزیر امور داخلی ایالت برای مذاکرات با کمیته تحصن به شهر مرزی چمن فرستاد که در این هیأت عبدالخالق اچکزئی رئیس مجلس محلی بلوچستان از چمن نیز حضور داشت.

صادق اچکزئی سخنگوی کمیته تحصن با بیان اینکه دو دور مذاکرات میان دولت محلی و کمیته برگزار شده است، آن را ناموفق توصیف کرد و افزود: از طرف هیأت مذاکراتی دولت گفته شد که ابتدا شاهراه بین کویته و چمن برای تردد وسایل نقلیه باری باز شود، اما کمیته تحصن باز کردن این شاهراه را منوط به لغو ابلاغیه لزوم داشتن گذرنامه برای تردد از چمن به افغانستان و اجازه برای تردد با کارت ملی همچون گذشته، دانست.

وی خاطر نشان ساخت: به دلیل عدم موافقت هیأت مذاکراتی دولت در این زمینه، مقامات دولتی به کویته بازگشته و اظهار کردند که شخص وزیر ارشد بین دو الی سه روز آتی به چمن خواهد رفت.

گفتنی است تحصن اعتراضی علیه تصمیم دولت محلی برای تردد ساکنان چمن به افغانستان با گذرنامه از ماه اکتبر سال گذشته میلادی جریان دارد. اما پس از آنکه اعتراضات مقابل پایگاه نیرو های سپاه مرزی FC در چمن برگزار و به دلیل تیراندازی نیروی اف سی دو تن از معترضان کشته و تعدادی زخمی شدند، شرکت کنندگان در تحصن اعتراضی نه تنها دفاتر دولت فدرال در چمن را قفل زدند بلکه شاهراه کویته به چمن را هم برای تردد خودرو های باری مسدود کردند؛ که با مسدود شدن این شاهراه، تجارت میان پاکستان و افغانستان متوقف شده است.

 

ارسال نظر

 
1