خبر فوری

 
 
تأکید نخست وزیر پاکستان بر حل مناقشه اوکراین از طریق راهکارهای دیپلماسی و گفتگو
کد خبر :1902952295

13:54 1402/04/30


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و اوکراین, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه اوکراین,

نخست وزیر پاکستان در دیدار وزیر خارجه اوکراین بر حل مناقشه اوکراین از طریق راهکارهای گفتگو و دیپلماسی سیاسی تأکید کرد و گفت: مناقشه اوکراین به اقتصاد کشورهای مختلف آسیب رسانده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در دیدار وزیر خارجه اوکراین بر حل مناقشه اوکراین از طریق راهکارهای گفتگو و دیپلماسی سیاسی تأکید کرد و گفت: مناقشه اوکراین به اقتصاد کشورهای مختلف آسیب رسانده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین که در صدر هیئت عالی رتبه به اسلام آباد رفته است روز پنجشنبه با حضور در دفتر نخست وزیری پاکستان با محمد شهباز شریف دیدار و گفتگو نمود.

مقامات دو کشور در این دیدار در خصوص امور مهم منطقه‌ای و جهانی، وضعیت ثبات در مناطق آسیای جنوبی و اوراسیا و نیز توسعه روابط میان اسلام آباد و کی اف در زمینه‌های تجارت، سرمایه گذاری، دفاع، آموزش و فرهنگ به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار ضمن تأکید بر حل مناقشه اوکراین از طریق دیپلماسی و مذاکره  مطابق با منشور سازمان ملل متحد ابراز داشت: بروز جنگ در اوکراین پیامدهای مختلفی را در سطح جهانی به همراه داشته است و ضربه‌های گسترده‌ای به اقتصاد کشورهای مختلف وارد کرده است.

وی با اشاره به روابط دوستانه و نزدیک میان پاکستان و اوکراین پس از استقلال این کشور بر عزم خود برای توسعه بیش از پیش روابط میان دو کشور تأکید کرد.

در ادامه این دیدار وزیر امور خارجه اوکراین گزارشی از وضعیت کنونی اوکراین را به نخست وزیر پاکستان ارائه داد و گفت: اوکراین همواره از روابط دوستانه تاریخی مبتنی بر دوستی و همکاری متقابل سود برده است و هدف اصلی آن ایفای نقش در جهت ایجاد امنیت جهانی و ثبات منطقه است.

ارسال نظر

 
1