خبر فوری

 
 
19 کشته بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در سومالی
کد خبر :1353401719

10:09 1397/12/11


برچسب ها : انفجار بمب, سومالی,

بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در موگادیشو پایتخت سومالی حداقل 19 نفر جان باختند.


 

موگادیشو: بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در موگادیشو پایتخت سومالی حداقل 19 نفر جان باختند.

همچنین نیروهای امنیتی پس از این انفجار به مقابله با تروریستهای وابسته به الشباب شاخه القاعده در سومالی پرداختند و پس از 20 ساعت درگیری توانستند منطقه را تحت کنترل خود دربیاورند.

بر اساس این گزارش، شدت انفجار به قدری بود که تمامی خودروهای موجود در محل انفجار به آسمان برخاسته و به گلوله آتش تبدیل شدند.

طبق گزارش خبرگزاری های بین المللی، تروریستها یک خودرو بمب گذاری شده را در نزدیکی هتلی بزرگ در موگادیشو منفجر کردند که بر اثر آن بسیاری از خودروهای موجود در محل حادثه دچار آتش سوزی شدند و ۱۸ نفر نیز تاکنون کشته و ۴۰ تن دیگر زخمی شده اند.

مهاجمان خودرویی را در نزدیکی منزل رئیس دادگاه در خیابان مکه مکرمه منفجر نمودند و سپس قصد یورش به ساختمان را داشتند که با واکنش نیروهای حفاظتی مواجه شدند.

این در حالی است که آمارهای متفاوتی از سوی رسانه ها در این باره اعلام شده است به طوری که آسوشیتدپرس از ۴ کشته و خبرگزاری آلمان از ۲۵ کشته خبر داده اند.

نیروهای امدادی 5 جسد کشته شدگان این حادثه را بلافاصله از محل منتقل نمودند در حالی که انتقال بقیه اجساد به علت درگیری، تا ساعت ها امکان پذیر نبود.

قادر عبدالرحمن عابدی مدیر سرویس اورژانس آمین در خصوص تعداد تلفات این انفجار و درگیری اظهار داشت: ما تعداد 19 جسد مربوط به کشته شدگان این حادثه را منتقل نمودیم.

وی افزود: تعداد 60 نفر نیز در اثر درگیری مجروح شده اند.

ارسال نظر

 
1