خبر فوری

 
فشار دولت بایدن بر هند برای خرید پهپادهای ساخت آمریکا
کد خبر :1891584738

13:47 1402/03/26


برچسب ها : پهپاد, پهپاد نظامی, پهپاد های آمریکایی, جو بایدن, رئیس جمهور آمریکا, نارندرا مودی, نخست وزیر هند, هند و آمریکا,

براساس گزارش منابع خبری، دولت بایدن در حال وارد آمودن فشار بر دولت نریندرا مودی نخست وزیر هند پیش از سفر نخست وزیر به واشنگتن برای یپشبرد قراداد خرید پهپاد ساخت آمریکا می باشد.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| براساس گزارش منابع خبری، دولت بایدن در حال وارد آمودن فشار بر دولت نریندرا مودی نخست وزیر هند پیش از سفر نخست وزیر به واشنگتن برای یپشبرد قراداد خرید پهپاد ساخت آمریکا می باشد.

براساس گزارش، هند از مدتی طولانی تمایل خود در خرید پهپادهای سنگین مسلح از آمریکا را ابراز داشته است اما موانع بوروکراتیک معامله مورد انتظار برای پهپادهای سی گاردین را که می تواند بین 2 تا  میلیارد دلار ارزش داشته باشد را متوقف کرده است.

گفتنی است مذاکرات آمریکا برای پایان دادن به این توقف منوط به بازدید نخست وزیر هند از کاخ سفید هستند. براساس برنامه سفری نارندرا مودی، وی مورخه 22 ژوئن-1تیر با جوبایدن رئیس جمهور ایالات متحده دیدار خواهد کرد، که مذاکره کنندگان آمریکایی امیدوارند در این دیدار موانع موجود بر سر راه قرارداد خرید پهپاد برطرف شود.

در گزارش آمده است که وزارت امور خارجه آمریکا، پنتاگون و کاخ سفید پیش از سفر نخست وزیر هند از این کشور خواسته اند تا در مورد معامله بیش از 30 پهپاد مسلح سی گاردین ساخته شده توسط جنرال اتمیکس پیشرفت نشان دهد.

گفتنی است رئیس جمهور آمریکا باتوجه به روند فزاینده نفوذ چین و مقابله با آن، روابط عمیق سیاسی با هند را به محور خود برای این مقابله تبدیل کرده است، علیرغم عدم یک اتحاد رسمی امنیتی بین دو کشور هند و آمریکا، امسال توجه ویژه ای به همکاری در زمینه فناوری های پیشرفته نظامی میان این دوکشور صورت گرفته است.

در گزارش بیان شد که هند معمولا در تنش های بین قدرت های بزرگ بی طرف می ماند، اما ادامه روابط اقتصادی و دفاعی هند با روسیه پس از جنگ اوکراین، آمریکا را ناامید کرده است.

در ادامه تصریح شد که یکی از مقامات ارشد دولت بایدن گفته است که تصمیم در مورد خریداری پهپاد بیشتر منوط به هند می باشد، به نظر ما تصمیم به این خرید، تصمیم خوبی برای هند خواهد بود.

ارسال نظر

 
1