خبر فوری

 

بانجول: به گزارش راز نیوز | محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه بر ضرورت اقدام مشترک برای مقابله با اسلام هراسی و تجاوزات اسرائیل به فلسطین که منجر به افزایش اقدامات اسلام هراسانه در سراسر جهان شده است. تاکید کرد.

وی این اظهارات را در دیدار با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران کشورهای اسلامی که در بانجول پایتخت کشور گامبیا برگزار شد، بیان کرد.

در این دیدار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان برگزاری موفقیت آمیز پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی را به دبیرکل تبریک گفت.

وی نگرانی شدید پاکستان در خصوص افزایش اسلام هراسی که با افزایش تعداد حوادث تبعیض، خشونت و تحریک علیه مسلمانان در سراسر جهان آشکار می شود را با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی به اشتراک گذاشت.

وی همچنین حسین ابراهیم طه را در جریان وضعیت جامو و کشمیر تحت اشغال غیرقانونی هند و استفاده بیش از حد نیروهای امنیتی هند از قدرت و زور در آنجا، قرار داد.

وی با اشاره به نقش تاریخی سازمان همکاری اسلامی در حمایت از مبارزه عادلانه مردم کشمیر، از نقش آفرینی فرستاده ویژه این سازمان و نظارت منظم آن بر وضعیت حقوق بشر در جامو و کشمیر کمال تشکر و قدردانی را بجا آورد.

در همین حال، حسین ابراهیم طه بر حمایت استوار سازمان همکاری اسلامی از مردم کشمیر و حق مشروع آنها برای تعیین سرنوشت بر اساس قطعنامه های مختلف سازمان همکاری اسلامی، تأکید کرد.

محمد اسحاق دار همچنین نگرانی عمیق خود را از تشدید درگیری ها در منطقه، نسل کشی جاری و وضعیت وخیم و بحران انسانی در غزه ابراز کرد.

وی با تاکید بر آتش بس فوری و ارسال بدون مانع کمک های بشردوستانه به فلسطینی ها، موضع اصولی پاکستان مبنی بر خروج کامل اسرائیل از تمامی اراضی فلسطین اشغالی از جمله بیت المقدس را تکرار کرد و بر استرداد حقوق مسلم مردم فلسطین از جمله حق بازگشت آنها به سرزمین خود و ایجاد یک سرزمین مستقل برای فلسطینیان به پایتختی قدس شریف پافشاری نمود.

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان در پایان این نشست، از تلاش ها و ابتکارات سازمان همکاری اسلامی برای صلح در خاورمیانه تقدیر و حمایت کامل پاکستان را از این ابتکارات اعلام کرد.

ارسال نظر

 
1