خبر فوری

 

نیویورک: به گزارش راز نیوز | ژنرال سید عاصم منیر رئیس ستاد کل ارتش پاکستان در جریان سفر خود به ایالات متحده آمریکا از مقر سازمان ملل متحد در نیویورک بازدید به عمل آورد.

فرمانده ارتش پاکستان ضمن بازدید از مقر سازمان ملل متحد با آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان در نیویورک به گفتگو و رایزنی پرداخت.

دبیرکل سازمان ملل متحد از ژنرال سید عاصم منیر استقبال گرمی بجا آورد و از همکاری ارتش پاکستان و سازمان های مجری قانون که متعهد به صلح و ثبات جهانی هستند، قدردانی کرد.

در همین حال، ژنرال سید عاصم منیر بر حمایت مستمر پاکستان از تمامی تلاش‌ های جدی سازمان ملل متحد تاکید کرد.

وی همچنین در گفتگوی خود با آنتونیو گوترش به طور ویژه بر درگیری های جاری در کشمیر و غزه اشاره کرد و گفت: صلح در جنوب آسیا مادامی که راه حلی مسالمت آمیز برای مناقشه دیرینه کشمیر مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و آرمان های مردم کشمیر یافت نشود، غیرممکن خواهد بود.

فرمانده ارتش پاکستان در ادامه سخنان خود اقدامات یکجانبه و غیرقانونی هند برای تغییر وضعیت جامو و کشمیر را محکوم نمود و این اقدامات را نقض جدی قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد عنوان کرد.

وی همچنین موضع پاکستان در قبال مسئله فلسطین را تکرار کرد و از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در غزه، جامعه بین المللی را برای توقف فوری جنایات جاری رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین بسیج نماید.

ژنرال عاصم منیر راه حل پایدار برای حل مسئله فلسطین را راه حل دو دولتی عنوان نمود و به ویژه نسبت به وضعیت فاجعه بار غیر نظامیان بی گناهی که مورد خشونت قرار می گیرند و کمک های بشردوستانه کافی به آنها ارائه نمی شود، ابراز نگرانی عمیق کرد.

در پایان این نشست، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نگرانی فرمانده ارتش پاکستان را پذیرفت و از ژنرال عاصم منیر برای بازدید از مقر سازمان ملل متحد در نیویورک کمال تشکر و قدردانی را بجا آورد.

ارسال نظر

 
1