خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی شهباز شریف و طیب اردوغان پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و آنکارا
کد خبر :1888177160

09:40 1401/10/08


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, رئیس جمهور ترکیه, رجب طیب اردوغان, گفتگوی تلفنی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

مقامات ارشد پاکستان و ترکیه روز گذشته در گفتگوی تلفنی پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه و سطح همکاری‌های موجود میان دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مقامات ارشد پاکستان و ترکیه روز گذشته در گفتگوی تلفنی پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه و سطح همکاری‌های موجود میان دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز گذشته با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به صورت تلفنی به رایزنی پرداخت.

دو طرف در این گفتگوی به بررسی سطح همکاری‌های موجود میان دو کشور در زمینه‌های گوناگون پرداختند و بر لزوم ارتقای همکاری‌ها و تعمیق مناسبات دوجانبه تأکید ورزیدند.

نخست وزیر پاکستان در این گفتگوی تلفنی از رجب طیب اردوغان برای شرکت در نشست بین‌المللی 19 دی در ژنو سوئیس که با موضوع سیل ویرانگر اخیر در پاکستان به میزبانی مشترک سازمان ملل متحد و پاکستان برگزار خواهد شد دعوت به عمل آورد.

وی به نمایندگی از مردم و دولت پاکستان از رئیس جمهور ترکیه برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای مردم سیل زده پاکستان تقدیر نمود.

محمد شهباز شریف در ادامه به تشریح چالش به وجود آمده پس از وقوع سیل سهمگین جهت بازسازی و احیای مناطق آسیب دیده پرداخت و بر اهمیت تداوم همبستگی و همکاری‌های بین‌المللی برای اجرای بهتر طرح‌های بازسازی نقاط آسیب دیده پرداخت.

ارسال نظر

 
1