خبر فوری

 
 
تأکید انوار الحق کاکر نخست وزیر پاکستان بر تعمیق مناسبات میان اسلام آباد و تاشکند در تمامی زمینه‌ها
کد خبر :1885254124

11:57 1402/06/30


برچسب ها : اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل, انوار الحق کاکر, پاکستان و ازبکستان, دولت موقت, رئیس جمهور ازبکستان, مجمع عمومی سازمان ملل متحد, نخست وزیر پاکستان, نیویورک,

نخست وزیر دولت موقت پاکستان در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر لزوم تعمیق مناسبات میان اسلام آباد و تاشکند در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، امنیتی و دفاعی تأکید کرد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر دولت موقت پاکستان در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر لزوم تعمیق مناسبات میان اسلام آباد و تاشکند در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، امنیتی و دفاعی تأکید کرد.

طبق جزئیات اعلام شده، انوار الحق کاکر نخست وزیر دولت موقت پاکستان که برای شرکت در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد روز گذشته با شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفتگو نمود.

نخست وزیر پاکستان با ابراز رضایت نسبت به همکاری‌های رو به گسترش میان دو کشور طی چند سال گذشته بر اهمیت تداوم این روند تأکید کرد. وی همچنین با اشاره به اهمیت و لزوم فعال سازی توافقنامه تجارت ترجیحی و تجارت ترانزیتی آن را گامی در جهت گسترش تجارت و ترانزیت میان دو کشور عنوان نمود.

مقامات دو کشور در این دیدار بر عزم یکدیگر برای گسترش پیوند اقتصادی منطقه و ایفای نقش پویا برای روابط منطقه‌ای تأکید کردند.

نخست وزیر پاکستان همچنین نسبت به تکمیل به هنگام پروژه ریلی ترانس افغان اعلام آمادگی نشان داد و گفت: روابط منطقه‌ای و پیوند اقتصادی و تجاری منطقه پیامدهای مثبتی برای افغانستان خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1