خبر فوری

 
انوار الحق کاکر: پاکستان برای همکاری استراتژیک همیشه سبز خود با چین ارزش زیادی قائل است
کد خبر :1884861581

10:11 1402/11/03


برچسب ها : انوار الحق کاکر, پاکستان و چین, دولت موقت, روابط دوجانبه, سی پک, سی پیک, معاون وزیر امور خارجه چین,

انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان در دیدار با سان ویدونگ معاون وزیر امور خارجه چین، گفت: پاکستان برای همکاری استراتژیک همیشه سبز با چین اهمیت بسزایی قائل است.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| سان ویدونگ معاون وزیر امور خارجه چین که از دو روز گذشته در اسلام‌آباد حضور دارد، با انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان دیدار کرد.

نخست وزیر پاکستان ضمن استقبال و خوشامدگویی به معاون وزیر امور خارجه چین و هیئت همراه،  تصریح داشت که پاکستان برای روابط و همکاری استراتژیک همیشه سبز با چین اهمیت بسزایی قائل است.

وی ضمن یادآوری سفر خود به پکن با هدف شرکت در سومین مجمع کمربند و جاده در اکتبر 2023 میلادی، با بیان اینکه وی از احساسات نخست وزیر و رئیس جمهور چین برای پاکستان بسیار خوشحال شد، آرزوی موفقیت را برای رهبری چین کرد و گفت: پاکستان مصمم برای موفقیت کریدور اقتصادی پاکستان و چین (سی پیک) می باشد و بر لزوم مشارکت دو کشور جهت تضمین تکمیل به موقع پروژه های جاری تاکید کرد.

گفتنی است در این نشست به همراه روابط پاکستان و چین، تحولات منطقه ای نیز مورد بررسی قرار گرفتند.

معاون وزیر امور خارجه چین در گفتگو با نخست وزیر موقت پاکستان، وی را از دیدار های مختلف خود در طول این سفر آگاه کرد و ضمن ابلاغ پیام تبریک ویژه از سوی رهبری چین، دو کشور پاکستان و چین را برادران آهنی توصیف کرد و متعهد شد که چین جهت رشد اقتصادی و اجتماعی پاکستان همواره به عنوان یک شریک قابل اعتماد عمل خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1