خبر فوری

 
 
تصویب شتابزده لایحه ناموس صحابه، گدایی سیاستمداران نون لیگ جهت دریافت آراء
کد خبر :1884732783

14:34 1402/05/18


برچسب ها : افراد تکفیری, پاکستان, سپاه صحابه, شیعه, شیعیان پاکستان, عناصر تروریستی و تکفیری سپاه صحابه, قانون مجازات توهین کنندگان به صحابه, مجلس سنای پاکستان,

با نزدیک شدن ایام انتخابات پارلمان پاکستان، حزب مسلیم لیگ (ن) جهت کسب اکثریت آراء دست به دامن حتی گروه های تروریستی تکفیری چون سپاه صحابه و زیر مجموعه های آن شده و به همین منظور ...


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| با نزدیک شدن ایام انتخابات پارلمان پاکستان، حزب مسلیم لیگ (ن) جهت کسب اکثریت آراء دست به دامن حتی گروه های تروریستی تکفیری چون سپاه صحابه و زیر مجموعه های آن شده و به همین منظور قراردادی نیز میان این گروه ستیزه جو و حزب نون لیگ منعقد شد که تصویب افزایش مدت مجازات قانون دفاع از ناموس صحابه در مجلس سنای پاکستان نتیجه این گدایی سیاستمداران برای کسب آراء می باشد.

برخلاف نام زیبای این لایحه، در باطن و حقیقت پشتیبانی از اقدامات افراط گرایانه و خشونت آمیز گروه های تکفیری است. براساس این لایحه اصلاحیه قانون دفاع از ناموس صحابه، مجازات از 3 به 10 سال بلکه می تواند منجر به مجازات و حبس ابد شود.

درپی تصویب لایحه ارائه شده توسط سناتور دکتر عبدالکریم دبیرکل حزب جمعیت مرکزی اهل حدیث پاکستان از حزب مسلم لیگ (ن) در مجلس سنا، سرکرده های گروه های تکفیری از جمله محمد احمد لدهیانوی و اورنگزیب فاروقی ضمن ابراز خرسندی و توزیع بسته های شیرینی، با دکتر عبدالکریم دیدار و به او بابت دستیابی به این موفقیت بزرگ تبریک گفتند.

از طرفی به همراه خانم شیری رحمن و چند تن از سناتور ها نسبت به تصویب فوری این لایحه اصلاحیه ابراز نگرانی و تعجب کردند و خواستار ارسال این لایحه برای بررسی به کمیته مربوطه شدند.

سناتور شیری رحمن اظهار داشت که تصویب فوری یک لایحه به یک رسم تبدیل شده است، تاکنون حتی ما این لایحه را مشاهده نیز نکرده ایم، ما معتقد به احترام به تمامی انبیاء و فرستادگان الهی هستیم اما یک لایحه بدون بررسی و تنها به اسم مذهب نباید به تصویب برسد.

ناگفته نماند که این خبر توسط بسیاری از روزنامه های پاکستان با تیتر "تصویب لایحه حبس ابد توهین به صحابه، اهلبیت و امهات المومنین" پوشش داده شد.

حقیقت ماجرا

این لایحه که پیش از این در ماه بهمن 1401 در مجلس ملی با حضور تنها 15 عضو به تصویب رسید، این بار به صورت سرسری و بدون بررسی و حتی مشاهده متن لایحه، توسط مجلس سنا به تصویب رسیده است.

پاکستان درحال نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی است، از طرفی حزب مسلم لیگ (ن) در تلاش برای دسترسی به تعداد کرسی بیشتر و در نتیجه قدرت بیشتر است. رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان با هدف تقویت سیاسی حزب مسلم لیگ (ن) قراردادی با حزب راه حق امضاء کرد که براساس بند این قرارداد، اگر حزب نون لیگ خواستار آرای این حزب می باشد باید این لایحه قانون به تصویب برسد.

این قرار داد میان رهبران حزب مسلم لیگ (ن) از جمله رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان و محمد معاویه اعظم رئیس حزب راه حق و عضو سابق مجلس ایالت پنجاب به امضاء رسید.

عواقب شوم

اما اصل ماجرا اینجا است که گروه های تکفیری تروریستی و در سرفهرست سپاه صحابه با اسم جدید اهل سنت و الجماعت پاکستان در تلاش برای سرکوب شیعیان پاکستان از جمله جلوگیری از برگزاری مراسمات مذهبی من جمله در ماه محرم می باشند که تصویب این لایحه، موفقیت تلاش های چندین ساله این گروه های تکفیری می باشد.

پیش از این هم نیروی پلیس ایالت پنجاب از جمله نیروهای سرفهرست مبارزه با شیعیان با انجام اقداماتی از قبیل درج شکایت، دستگیری شیعیان و ممنوعیت برگزاری مراسمات مذهبی با هدف فشار بر جامعه شیعه و کاهش مراسمات مذهبی بود. تصویب این لایحه اصلاحیه منجر به تقویت اقدامات سرکوب شیعیان شده و حتی بیان حقایق تاریخی از منبر های این جامعه را نیز به شدت کاهش یا متوقف می کند.

محکومیت

رهبران مختلفی از جامعه شیعه و حتی برخی از تحلیلگران برجسته پاکستان این اقدام مجلس سنا را محکوم کرده و آن را بابی برای تقویت و توسعه افراط گرایی شمرده اند.

همچنین گفته شد که تصویب شتابزده لوایح نیمه کاره در آخرین روز مجلس سنا به منزله ترویج تعصب و تفرقه است.

گفته می شود که نمایندگان شیعه، محبان اهل بیت علیهم السلام از اهل سنت و اعضای پارلمان، تصویب شتابزده لایحه جنجالی در مجلس سنا آن هم با غیبت اکثریت سناتور ها ابراز نگرانی کرده و خواستار تجدید نظر و پس گرفتن این اصلاحیه می باشند.

 

بخوانید: اعتراض گسترده شیعیان پاکستان در پی تصویب قانون اصلاح مجازات توهین به اصحاب رسول خدا (ص) توسط عناصر تکفیری

 

ارسال نظر

 
1