خبر فوری

 
 
صادق سنجرانی: ازسرگیری پروازهای میان پاکستان و اتیوپی خوشایند است
کد خبر :1884143135

13:16 1402/06/31


برچسب ها : پاکستان و اتیوپی, پرواز, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط دوجانبه, سفیر اتیوپی, محمد صادق سنجرانی, کراچی,

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان طی دیدار با جمال بکر عبدالله سفیر اتیوپی در اسلام آباد ازسرگیری پروازهای میان دو کشور پاکستان و اتیوپی از کراچی را خوشایند قرار داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان طی دیدار با جمال بکر عبدالله سفیر اتیوپی در اسلام آباد با بیان اینکه روابط پاکستان و اتیوپی بر اساس تاریخ مشترک، منافع و حمایت متقابل در مجامع بین المللی است، بر لزوم گسترش روابط تجاری و اقتصادی با اتیوپی تاکید کرد.

وی افزود: ضروری است در تسهیل ارتباط گیری میان بازرگانان دو کشور پاکستان و اتیوپی نقش ایفا شود. او در ادامه صحبت های خود ازسرگیری پروازهای بین پاکستان و اتیوپی را خوشایند خواند و با بیان اینکه آغاز پرواز از کراچی به اتیوپی باعث مسرت است، گفت: از دولت اتیوپی بابت این اقدام کمال قدردانی را دارم. این سرویس هوایی به ارتباط با کل آفریقا کمک خواهد کرد و از سرگیری این پروازها باعث رونق تجارت و گردشگری خواهد شد.

او بر ضرورت افزایش ارتباطات مردمی و همکاری با اتیوپی در زمینه آموزش تاکید کرد و طی صحبت در رابطه با اسلام هراسی، گفت: اسلام هراسی باید در جهان برطرف شود، هماهنگی بین ادیان و احترام متقابل ترویج شود. اتیوپی تحت سیاست مشارکت آفریقا حائز اهمیت می باشد.

سفیر اتیوپی پیام دعوت از سوی رهبری پارلمان کشورش را به رئیس مجلس سنا ابلاغ کرد. صاق سنجرانی ضمن تشکر از دعوت، تبادل هیئت های پارلمانی را موجب رونق بیشتر تجارت عنوان کرد .

سفیر اتیوپی با بیان اینکه سرمایه گذاران پاکستانی می توانند از دروازه ورود به کشورهای آفریقایی بهره مند شوند، عزم خود را برای تقویت روابط تجاری با پاکستان و ارتقای روابط دوجانبه ابراز کرد.

ارسال نظر

 
1