خبر فوری

 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | آمریکا بر اهمیت حمایت از تمامی زندانیان در پاکستان از جمله عمران خان نخست وزیر اسبق این کشور و تضمین تأمین حقوق اولیه آنها تاکید کرده است.

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت: در دیدار دونالد بلوم سفیر آمریکا و رهبران حزب تحریک انصاف از جمله عمر ایوب خان رهبر اپوزیسیون، در خصوص اصلاحات اقتصادی، حقوق بشر، امنیت منطقه ای و روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

وی به صراحت اعلام کرد: موضع ما همان است که قبلاً گفتیم، یعنی در مورد انتخابات پاکستان هیچ موضعی نمی گیریم و از هیچ حزب سیاسی حمایت نمی کنیم، اما می خواهیم شاهد حفظ حقوق اولیه بشر در پاکستان باشیم.

در همین حال، وقتی از متیو میلر در خصوص اخطار چاک شومر رهبر اکثریت سنا در مورد امنیت عمران خان نخست وزیر سابق زندانی پاکستان، سؤال شد، وی گفت: احتمالاً سناتور شومر به سفیر پاکستان گفته است امنیت خان اولویت اصلی در واشنگتن است.

وی در ادامه پاسخ به این سوال بیان کرد: من از این بحث آگاه نیستم، اما بدیهی است که ما می خواهیم شاهد امنیت هر زندانی در پاکستان یا در هر جای دنیا باشیم و این چیزی است که هر فرد و هر زندانی از حقوق اولیه و حمایت قانونی برخوردار است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره سفر احتمالی ولیعهد عربستان سعودی به پاکستان گفت: آمریکا از روابط دیپلماتیک بین شرکا حمایت می کند.

وی در پایان اظهار داشت: تعامل دیپلماتیک امری عادی است، ما از آن حمایت و تشویق می کنیم و همچنین از درگیری محدود بین ایران و پاکستان آگاه هستیم.

 

ارسال نظر

 
1