خبر فوری

 

 

کابل: به گزارش راز نیوز | آصف علی خان درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان در راس هیئتی طی سفر به کابل با امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه حکومت طالبان افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

دفتر وزارت امور خارجه طالبان در بیانیه ای اعلام کرد: آصف علی خان درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان در سفری از پیش اعلام نشده به کابل رفت و با امیر خان متقی وزیر امور خارجه موقت دیدار کرد.

در این نشست، پس از گفتگو و رایزنی میان مقامات دو کشور، حکومت طالبان افغانستان اطمینان داد که علیه تمامی سازمان های تروریستی اقدامات موثری صورت خواهد گرفت.

امیر خان متقی همچنین افزود: هیچ سازمان تروریستی از جمله تحریک طالبان پاکستان (TTP)، اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان را نخواهد داشت.

از سوی دیگر، حافظ ضیا احمد معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طی انتشار بیانیه ای در فضای مجازی ایکس بیان کرد: در این نشست مقرر شد که کمیته های مشترک، مسائل امنیتی پاکستان و افغانستان را حل کنند تا از مسدود شدن مرزهای مهم دو کشور جلوگیری شود.

وی افزود: نماینده ویژه پاکستان و وزیر امور خارجه افغانستان در مورد موضوعات مختلف از جمله لزوم تدابیر اضطراری برای حل مشکلات، جلوگیری از مسدودیت مرزها در آینده، مسائل امنیتی، دستگیری پناهجویان افغان در پاکستان، برخورد با اتباع افغان در مرز چمن- سپین بولدک و تجارت ترانزیتی گفتگو کردند.

به گفته حافظ ضیا احمد، آصف علی خان درانی در این نشست خواستار گسترش همکاری دو کشور در مسائل امنیتی شد، پاکستان همچنین راه حلی برای جابجایی شهروندان و مسافران، تجارت دوجانبه و ترانزیت در امتداد مرزها خواهد یافت.

وی از سرگیری بورسیه دانشجویان افغان در اسلام آباد خبر داد و گفت: پاکستان آمادگی دارد تا در بسیاری از مسائل با افغانستان همکاری کند.

لازم به ذکر است که تاکنون دولت پاکستان بیانیه ای در خصوص سفر آصف علی خان درانی به کابل و دیدار آن با امیر خان متقی وزیر امور خارجه طالبان افغانستان صادر نکرده است.

ارسال نظر

 
1