خبر فوری

 
 
دیدار رئیس دفتر ارتباط سازمان ملل متحد برای امور بشردوستانه پاکستان با رئیس سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان
کد خبر :1883615447

13:19 1401/11/07


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و سازمان ملل متحد, رئیس سازمان مدیریت بلایای طبیعی پاکستان, سپهبد انعام حیدر ملک, سیل زدگان, هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل,

کارلوس گیها رئیس دفتر ارتباط سازمان ملل متحد برای امور بشردوستانه پاکستان امروز جمعه با حضور در محل ساختمان سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان در اسلام آباد با سپهبد انعام حیدر ملک رئیس این سازمان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| کارلوس گیها رئیس دفتر ارتباط سازمان ملل متحد برای امور بشردوستانه پاکستان امروز جمعه با حضور در محل ساختمان سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان در اسلام آباد با سپهبد انعام حیدر ملک رئیس این سازمان دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سپهبد انعام حیدر ملک رئیس سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان در این دیدار اظهار داشت: مرکز ملی اورژانس و عملیات، اطلاعاتی را با همکاری همه سازمان‌های ذی‌ربط برای سیستم هشدار زودهنگام به دست می‌آورد که برای آگاهی زودهنگام از شرایط اضطراری و مدیریت فعال آن برای مقابله با بلایا مفید خواهد بود.

وی در خصوص تشکیل سامانه ملی آمادگی و واکنش به گفتگو پرداخت و افزود: دولت پاکستان به منظور کاهش پیامدهای بلایای طبیعی و یا حوادث غیر مترقبه با برگزاری مانور و تمرینات فرضی،  سامانه آمادگی ملی را تقویت نماید.

سپهبد انعام حیدر ملک در جریان این دیدار به تشریح الگوی مؤسسه ملی مدیریت بلایا(NIDM) به عنوان یک نهاد ملی جهت مقابله با بلایای طبیعی پرداخت و گفت: این مؤسسه در کنار تسهیل تحقیقات چند رشته‌ای در زمینه مدیریت بلایا با همکاری دانشگاه‌های سراسر کشور، در تهیه ماژول‌های پژوهش محور برای برنامه ریزی اضطراری و اجرای تمرین‌های ساختگی برای مقابله با مخاطرات اقلیمی نقش خواهد داشت.

در ادامه رئیس دفتر ارتباط سازمان ملل متحد برای امور بشردوستانه پاکستان با تمجید از تمامی اقدامات پاکستان برای برپایی سامانه مدیریت بحران بر اساس استانداردهای روز دنیا و انجام اصلاحات اساسی در این بخش نسبت به همکاری در این زمینه اطمینان بخشی نمود.

در این دیدار دو طرف با اجرای پروژه‌های مشترک و تشکیل جلسات در سطح کارکنان به صورت ماهانه به منظور اطمینان از آمادگی زودهنگام، مکانیسم‌های واکنش مؤثر و به موقع در مناطق آسیب پذیر موافقت کردند.

ارسال نظر

 
1