خبر فوری

 
کشته شدن 6 سرباز طی حملات متعدد ستیزه جویان بلوچ در ایام جشن آزادی پاکستان
کد خبر :1873168729

13:47 1403/05/26


برچسب ها : ارتش پاکستان, ایالت بلوچستان, ایست بازرسی, جبهه آزادی بخش بلوچستان, حمله به ایست بازرسی, سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچ, شبه نظامیان بلوچ, شهرستان آواران, فرودگاه, فرودگاه تربت, گروه های مسلح بلوچ,

سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه ای از کشته شدن 6 سرباز ارتش پاکستان در حملات متعدد شبه نظامیان بلوچ به نیروهای امنیتی خبر داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز | سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه ای از کشته شدن 6 سرباز ارتش پاکستان در حملات متعدد شبه نظامیان بلوچ به نیروهای امنیتی خبر داد.

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان اعلام کرد: در پنج حمله جداگانه به نیروهای ارتش پاکستان در تربت، جهاؤ، تمپ و مشکی شش نفر از نظامیان دشمن کشته و تعدادی زخمی شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی گهرام بلوچ، شبه نظامیان طی عملیاتی در شامگاه گذشته 25 مرداد (15 اوت) پست نظامی و خودروهای ارتش پاکستان واقع در خیابان فرودگاه شهر تربت را با استفاده از سلاح های سنگین و خودکار مورد هدف قرار دادند که در نتیجه آن 2 سرباز کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند.

شبه نظامیان بلوچ در دومین حمله خود به پایگاه ارتش پاکستان در منطقه جهاؤ شهرستان آواران ایالت بلوچستان، یک سرباز ارتش را با سلاح تک تیرانداز به قتل رسانده و چندین تن دیگر را زخمی کردند.

در عملیات سوم ستیزه جویان جبهه آزادی بخش بلوچستان در 24 مرداد (14 اوت) اقدام به تیراندازی علیه پایگاه ارتش پاکستان در منطقه کلاهو شهرستان تمپ نمودند که در نتیجه آن ارتش پاکستان متحمل خسارات جانی و مالی شد.

آنها همچنین در 23 مرداد (13 اوت) به ایست بازرسی ارتش پاکستان در منطقه گورکائی کرکس شهرستان مشکی حمله کردند که بر اثر آن یک سرباز ارتش جان خود را از دست داد.

شبه نظامیان بلوچ در آخرین عملیات خود در تاریخ 23 مرداد (13 اوت) پست نظامی ارتش پاکستان در منطقه جبیری شهرستان مشکی ایالت بلوچستان را با استفاده از سلاح های سنگین و پیشرفته مورد اصابت قرار دادند و دو تن از سربازان را کشته و سه نفر دیگر را زخمی کردند.

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه خود اظهار داشت: ملت بلوچ جشن موسوم به روز استقلال پاکستان را با همکاری شبه نظامیان خنثی کرد و با این گونه اقدامات مشخص شد که اکنون اکنون دشمن و حامیانش در سرزمین بلوچ جایی ندارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حملات جبه آزادی بخش بلوچستان علیه ارتش پاکستان و حامیان آن تا آزادی سرزمین بلوچستان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1