خبر فوری

 
چراغ سبز واشنگتن به عملیات ضد تروریستی پاکستان در شمال غربی این کشور
کد خبر :1872905824

14:41 1403/04/09


برچسب ها : ارتش پاکستان, پاکستان و آمریکا, سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا, عملیات نظامی, گروه های تروریستی, مبارزه با تروریسم, واشنگتن,

مقام بلندپایه آمریکایی در واکنش به تصمیم پاکستان برای آغاز عملیات گسترده نظامی در مقابله با تروریسم در ایالت خیبر پختون خوا حمایت قاطع واشنگتن از این تصمیم را اعلام داشت.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| مقام بلندپایه آمریکایی در واکنش به تصمیم پاکستان برای آغاز عملیات گسترده نظامی در مقابله با تروریسم در ایالت خیبر پختون خوا حمایت قاطع واشنگتن از این تصمیم را اعلام داشت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، متیو ملر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی سخنانی ضمن اعلام حمایت دولت خود از عملیات ضد تروریستی پاکستان موسوم به عملیات «عزم استحکام» عنوان داشت: مقابله با تروریسم در راستای منافع مشترک پاکستان و آمریکا است.

وی افزود: آمریکا با پاسداشت حاکمیت قانون و حقوق بشر از هرگونه اقدام در مبارزه با تروریسم حمایت می کند.

وی خاطرنشان کرد: پاکستان و آمریکا دارای مشارکت در مسائل امنیتی هستند و آمریکا حامی تعامل نظامی از طریق رایزنی سطح عالی مقابله با تروریسم و برنامه ظرفیت سازی است.

وی اضافه نمود: مردم پاکستان به شدت تحت تاثیر پیامدهای تروریسم قرار گرفته اند، هیچ کشوری نباید به اینگونه دچار آفت تروریسم گردد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود با ابراز نگرانی عمیق نسبت به واقعه خونین «سوات» پاکستان تصریح کرد: ما با خانواده قربانی این حادثه ابراز همدردی می کنیم، ما پیش تر نیز درباره اقدامات خشونت آمیز مبتنی بر مذهب ابراز نگرانی کرده ایم. توسل به خشونت در پی ابراز عقیده نه در پاکستان و نه در هیچ جای دیگر قابل پذیرش نیست.

ارسال نظر

 
1