خبر فوری

 
 
توافق پاکستان برای خرید ماهانه گاز ال ان جی از آذربایجان
کد خبر :1872445513

14:17 1402/05/02


برچسب ها : اسلام آباد, اشتغال انگیزی, ال ان جی, امضای توافقنامه, پاکستان و آذربایجان, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

پاکستان توافقنامه خرید ماهانه یک کشتی گاز ال ان جی از آذربایجان را به امضا رساند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان توافقنامه خرید ماهانه یک کشتی گاز ال ان جی از آذربایجان را به امضا رساند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، طی مراسمی رسمی که با حضور محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد برگزار گردید توافقنامه‌ای در خصوص همکاری میان صنعت پتروشیمی پاکستان و آذربایجان به امضا رسید.

بر اساس این توافقنامه پاکستان ماهانه یک کشتی گاز ال ان جی را از آذربایجان خریداری خواهد کرد.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: مدت زمان این توافقنامه یک سال است و می‌توان آن را به مدت یک سال دیگر نیز تمدید کرد، در زمان این توافقنامه پاکستان ماهانه یک کشتی گاز ال ان جی را از آذربایجان دریافت خواهد کرد.

وی افزود: طبق این توافقنامه در صورت عدم خرید گاز از آذربایجان، ما ملزم به پرداخت جریمه نخواهیم بود و پاکستان در خرید گاز ال ان جی از آذربایجان مختار خواهد بود.

شریف با اشاره به افزایش قیمت برق خاطرنشان کرد: ما به شدت با افزایش قیمت برق و تشدید فشار بر قشر ضعیف کشور مخالفت کردم، 63 درصد از مشترکان کشور مشمول هزینه‌های افزایش یافته نخواهند شد و مشترکانی که مصرفشان تا 200 واحد برق باشد در زمره این افزایش قیمت قرار نخواهند گرفت، علاوه بر این 31 درصد از مشترکان از یارانه جزئی برق بهره‌مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت برق در پی فشارهای شدید صندوق بین‌المللی پول و نیاز مبرم ما به امضای توافق با این صندوق صورت گرفته است.

ارسال نظر

 
1