خبر فوری

 
هلاکت عضو کلیدی گروه تروریستی تی تی پی در کراچی
کد خبر :1872121316

12:59 1403/03/22


برچسب ها : پلیس کراچی, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, سرپرست ارشد پلیس, هلاکت تروریست ها, کراچی,

پلیس کراچی از هلاکت سر شبکه اخاذی و آدم‌ربایی کراچی وابسته به گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان خبر داد.


کراچی: به گزارش راز نیوز| یکی از عناصر کلیدی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در کراچی به هلاکت رسید.

نیروی پلیس کراچی طی عملیاتی در منطقه سعیدآباد، صادق ملقب به بلال قاری از اعضای کلیدی شبکه اخاذی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان TTP را به هلاکت رساند. نامبرده در اقدام به ربایش برای اخاذی تاجری به نام حارث الرحمان در تاریخ 21 آذر 1402 از کراچی دست داشت. وی طی تماس تلفنی با پدر حارث درخواست مبلغ 100 میلیون روپیه را کرده بود.

فیضان علی سروان بازنشسته ارتش و سرپرست ارشد پلیس منطقه کیماری در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه تروریستی که شبکه آدم‌ربایی برای اخاذی گروه تروریستی تی تی پی را در کراچی مدیریت می کرد به هلاکت رسید، افزود: از نزد وی به همراه مواد منفجره، یک عدد سلاح کلاشینکوف نیز کشف شده است.

وی افزود: همدستان وی به نام های شاکر الله، عصمت الله، عابد رحمان ملقب به مچهر، شاه حسین معروف به فقیر محمد و نور قاسم در ماه های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی بازداشت شده اند و پس از این دستگیری ها، مجرم به کشور افغانستان فرار کرده و مبلغ 4 میلیون روپیه جمع آوری شده در افغانستان برای تامین مالی تروریسم مصرف شد. صادق تروریست اخیرا پس از بازگشت از افغانستان در صدد فعال سازی مجدد شبکه آدم‌ربایی و اخاذی بود .

سرپرست ارشد پلیس کیماری ادامه داد که مجرم به هلاکت رسیده از نزدیکان عصمت الله ملقب به مسعود از فرماندهان تی تی پی بود و هر دو باهم شبکه این گروه ممنوعه در کراچی را مدیریت می کردند.

ارسال نظر

 
1