خبر فوری

 
پاکستان و هند لیست زندانیان خود را مبادله کردند
کد خبر :1871334306

18:49 1403/04/11


برچسب ها : آزادی زندانیان, اسلام آباد, پاکستان و هند, تبادل زندانی, دهلی نو, زندانی پاکستانی, وزارت امور خارجه پاکستان, وزارت خارجه پاکستان, کمک های بشردوستانه,

پاکستان و هند امروز از طریق کانال های دیپلماتیک در اسلام آباد و دهلی نو، لیست زندانیان تحت بازداشت یکدیگر را مبادله کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | پاکستان و هند امروز از طریق کانال های دیپلماتیک در اسلام آباد و دهلی نو، لیست زندانیان تحت بازداشت یکدیگر را مبادله کردند.

به گفته وزارت خارجه پاکستان، این فهرست ها قرار است به طور همزمان در تاریخ 1 ژانویه و 1 ژوئیه هر سال مطابق با توافقنامه دسترسی کنسولی در سال 2008 میان دو کشور مبادله شوند.

پاکستان فهرستی از 254 زندانیان هندی را که گمان می رود از طیف غیرنظامیان یا ماهیگیران هستند، تحویل دولت هند داد و در مقابل نیز هند فهرستی از 452 زندانی و ماهیگیر غیرنظامی پاکستانی را که در زندان های این کشور بازداشت هستند به اشتراک گذاشت.

فهرست 38 نفر از پرسنل دفاعی پاکستانی مفقود شده که گمان می رود از زمان جنگ های 1965 و 1971 در بازداشت هند به سر می بردند نیز توسط پاکستان تحویل داده شد.

دولت پاکستان خواستار آزادی فوری و بازگرداندن تمامی زندانیان پاکستانی شده است که دوران محکومیت خود را در هند به پایان رسانده اند.

دولت پاکستان همچنین از حکومت هند خواسته است تا امنیت و رفاه همه زندانیان پاکستانی تا لحظه آزادی و بازگرداندن آنها را تضمین کند.

وزارت خارجه پاکستان خاطرنشان کرد: دولت پاکستان متعهد به رسیدگی به مسائل بشردوستانه به عنوان یک اولویت است؛ این کشور به تلاش های خود برای اطمینان از بازگشت زودهنگام تمامی زندانیان پاکستانی در بازداشت هند، ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه پاکستان در پایان بیانیه خود افزود: به عنوان بخشی از این تلاش ها، بازگشت 62 زندانی پاکستانی در سال 2023 و چهار زندانی در سال جاری تاکنون تضمین شده است.

ارسال نظر

 
1