خبر فوری

 
حمله مجدد عناصر تکفیری به مناطق شیعه نشین شهرستان کرم
کد خبر :1870246935

17:15 1403/07/01


برچسب ها : افراد تکفیری, پاراچنار, تیراندازی, شیعه, شیعه کشی, شیعیان پاکستان, گروه تکفیری, کرم ایجنسی,

عناصر تکفیری با همراهی طالبان مجددا شیعیان پاراچنار در شهرستان کرم ایجنسی را هدف حملات مسلحانه خود قرار داده اند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| عناصر تکفیری با همراهی طالبان مجددا شیعیان پاراچنار در شهرستان کرم ایجنسی را هدف حملات مسلحانه خود قرار داده اند.

این درگیری ها که از دو روز قبل به دلیل ساخت خاکریز هایی از سوی عناصر تکفیری در زمین های شیعیان طوری آغاز شد و با وجود تشکیل جرگه برای پایان دادن به ساخت خاکریز ها، عناصر تکفیری با بی اعتنایی به تصمیم این جرگه برای آتش بس و صلح، آغاز به تیراندازی کرده و سپس علیه قوم طوری لشکر کشی کردند.

جلال بنگش یکی از رهبران محلی در نشست مطبوعاتی که با حضور نمایندگان قبایل موجود در پاراچنار و قبایل طوری بنگش برگزار شد، در شرح این ماجرا، گفت: درگیری ها بر سر ساخت خاکریز توسط قبایل بوشهره (تکفیری) در زمین های قبایل طوری شکل گرفته است. با گسترش این درگیری ها، از لوئر کرم و کرم میانه به سمت مناطق شیعه و قبایل طوری لشکرکشی صورت گرفت که به گزارش نیروی پلیس و مقامات بیمارستان محلی، تاکنون در این درگیری ها 5 نفر از دو طرف جان باخته و تعدادی نیز زخمی شدند.

وی در ادامه گفتگوی خبری خود از مقامات خواست تا ضمن شناسایی عوامل مخل و مخرب امنیت منطقه، آنها را سرکوب و صلح را به منطقه بازگردانند.

به گفته منابع محلی: پس از آغاز کار عناصر تکفیری به ساخت خاکریز ها در اراضی قوم طوری، جرگه ای تشکیل و دستور متوقف کردن این روند را داده است، اما بی اعتنایی این عناصر به تصمیم جرگه و تیراندازی به سمت شیعیان، موجب آغاز مجدد درگیری ها شده است.

بخوانید: همکاری ارتش پاکستان با عناصر تکفیری با هدف سرکوب شیعیان پاراچنار

به گفته برخی تحلیلگران، بی توجهی مقامات از جمله نهادهای امنیتی به اقدامات عناصر شرور در منطقه و عدم بازداشت و اقدام قاطع علیه آنها، حاکی از این است که آنها نه تنها به دنبال برقراری صلح در منطقه کرم نمی باشند بلکه حامی حملات این عناصر تکفیری نیز هستند.

ارسال نظر

 
1