خبر فوری

 
منابع خبری بلوچ: شخص دفن شده به عنوان فرد ناشناس یک فرد ربوده شده بدست نهادهای امنیتی بود
کد خبر :1869529033

18:00 1402/03/23


برچسب ها : CTD, اجساد زخمی, افراد ربوده شده بلوچ, بلوچستان, بلوچستان پاکستان, دایره مبارزه با تروریسم, دروغ, دشت, عملیات ساختگی, نیروهای امنیتی, نیروهای امنیتی پاکستان, کویته,

منابع خبری بلوچ در گزارشی بیان داشتند که شخصی که دوسال قبل به عنوان فرد بدون هویت و ناشناس پس از قتل بدست دایره مبارزه با تروریسم طی درگیری ساختگی در قبرستان دشت دفن شده بود، یکی از افراد ربوده شده بلوچ بدست آژانس های اطلاعاتی پاکستان می باشد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| منابع خبری بلوچ در گزارشی بیان داشتند که شخصی که دوسال قبل به عنوان فرد بدون هویت و ناشناس دفن شده بود، یکی از افراد ربوده شده بلوچ بدست آژانس های اطلاعاتی پاکستان می باشد.

براساس گزارش، پس از دوسال مشخص شد که جسد دفن شده، ناصر جان قمبرانی فرد ربوده شده در ژانویه سال 2021 میلادی از منطقه زهری شهرستان خضدار می باشد. به گفته منابع بلوچ، نامبرده در یک درگیری ساختگی نیروهای امنیتی کشته شده بود و سپس جسد او به بیمارستان کویته منتقل شد. جسد وی را بی هویت قرار داده و در قبرستان دشت تیره میل منطقه مستونگ نزدیکی کویته دفن کرده بودند.

در گزارش آمده است خانواده این فرد قربانی درپی دستیابی به این اطلاعات، ضمن نبش قبر، جسد را به منطقه زهری منتقل کردند که امروز سه شنبه (22 خرداد) مراسم تدفین و نماز جنازه این شخص برگزار شد.

دایره مبارزه با تروریسم مورخه 30 آگوست 2021 میلادی در نامه ای که به معاون کمیسر خضدار و آواران ارسال کرده بود، اعلام کرد که تروریست ناصر فاروق فرزند فاروق ساکن محله صادق آباد زهری کشته شد.  درحالی که اسامی سه فرد دیگر به نام های غلام جان فرزند باران ساکن بزرگراه کویته، عبدالقیوم فرزند زهری ساکن زهری خضدار و کمال خان فرزند بابوت ساکن چکی آواران نیز به عنوان افراد کشته شده در این نامه نوشته شده است. همچنین در نامه ذکر شده است که این افراد با قرار گرفتن به عنوان افراد بی هویت از طریق سازمان مردم نهاد ایدهی تدفین شده اند.

منابع خبری بلوچ در ادامه گزارش بیان داشتند که براساس اطلاعات ما، سه جسد را مورخه 5 سپتامبر 2021 میلادی – 14 شهریور 1400 با قرار دادن به عنوان افراد بی هویت و ناشناس در قبرستان دشت تیره میل دفن کرده اند درحالیکه در همان روز 13 جسد دیگر همچنان در بیمارستان بودند.

در ادامه آمده است که منطقه دشت در فاصله 30 کیلومتری شهر کویته قرار دارد. در این قبرستان واقع در جاده کویته - سابی حدود 150 قبر وجود دارد.

بر اساس گزارش بی بی سی، پیدا شدن اجساد شکنجه شده از بلوچستان از سال 2008 و با وقوع حوادث ربایش رهبران و فعالان احزاب ملی بلوچ آغاز شد.

از ژنرال پرویز مشرف تا عمران خان، این دولت چهارم به قدرت رسیده است، اما روند پیدا شدن اجساد افراد ربوده شده متوقف نشده است. در زمان نخست وزیری نواز شریف، به مجلس بلوچستان گفته شد که از سال 2010 تا 2013، 612 جسد شکنجه شده در بلوچستان پیدا شد که از این تعداد 373 جسد بلوچ و 95 جسد پشتون بودند.

درگیری های ساختگی در بلوچستان

در ادامه گزارش بیان شد که بسیاری از عملیات های نیروهای امنیتی پاکستان در ایالت بلوچستان مشکوک شناخته می شوند درحالیکه تعدادی از این عملیات ها توسط افراد قربانیان یا رسانه ها ساختگی و دروغین اعلام شده اند اما با این وجود وزرا و مقامات دولتی از این عملیات ها دفاع می کنند.

در سال های اخیر، جناح های ملی گرای بلوچ و سازمان های حقوق بشری از روند هدف قرار گرفتن مناطق مسکونی در عملیات نیروهای نظامی ارتش پاکستان و از طرفی قتل افراد ربوده شده بدست نهادهای امنیتی در درگیری های ساختگی ، ابراز نگرانی کرده اند. نیروهای نظامی پاکستان در ژوئیه سال گذشته میلادی از درگیری در منطقه ای نزدیک زیارت با شبه نظامیان گروه تجزیه طلب مسلح به نام ارتش آزادیبخش بلوچBLA خبر داده و مدعی شدند که 9 تروریست را کشته اند اما مدتی پس از این گزارش ها تعدادی از افراد کشته شده به عنوان افرادی که از قبل توسط نهادهای امنیتی پاکستان مفقود و ربوده شده اند، شناسایی شدند.

در ادامه بیان شد که در عملیات سال گذشته در بولان، تا ده روز زنان و کودکان را در بازداشت نگه داشتند و حتی در این عملیات چوپانان را هم به قتل رساندند.

ارسال نظر

 
1