خبر فوری

 
یک کشته و 4 زخمی در اثر انفجار بمب در قطار مسیر کویته به پیشاور پاکستان
کد خبر :1868282932

14:17 1401/11/27


برچسب ها : انفجار بمب, پلیس پنجاب, جعفر اکسپرس, خط ریلی, راه آهن, قطار مسافربری,

انفجار بمب در قطار مسیر کویته به پیشاور در نزدیکی شهرستان چیچه وطنی در ایالت پنجاب یک کشته و 4 زخمی برجای گذاشت.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| انفجار بمب در قطار مسیر کویته به پیشاور در نزدیکی شهرستان چیچه وطنی در ایالت پنجاب یک کشته و 4 زخمی برجای گذاشت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، قطار جعفر اکسپرس که از شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان به سمت شهر پیشاور مرکز ایالت خیبر پختون خوا در حال حرکت بود در نزدیکی منطقه چیچه وطنی هدف انفجار قرار گرفت که در نتیجه آن یک زن جان خود را از دست داد و چهار تن دیگر نیز دچار جراحت شدند.

نیروهای امنیتی و تیم های امدادرسانی بلافاصله در محل حادثه حضور یافتند و مجروحان این حادثه بلافاصله به نزدیکترین مراکز درمانی منتقل شدند.

پلیس پس از بازرسی دیگر واگن های قطار تمامی آنها را امن و دور از خطر عنوان نمود.

به گفته منابع راه آهن این انفجار در واگن شماره شش کلاس اقتصادی به وقوع پیوست و تاکنون علت وقوع این حادثه شناسایی نشده است.

تکمیلی:

ارتش ملی گرای بلوچ(BNA) از سازمان‌های تجزیه طلب مسلح بلوچ در بیانیه‌ای مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفت.

مرید بلوچ سخنگوی ارتش ملی گرای بلوچ در این بیانیه اعلام داشت: فدائیان ما صبح امروز در حوالی منطقه چیچه وطنی پنجاب قطار جعفر اکسپرس از کویته به سمت لاهور و سپس پیشاور در حال حرکت بود را به وسیله بمب ساعتی هدف قرار دادند.

وی افزود: در این حمله 10 تن از نظامیان ارتش پاکستان که از کویته به سمت پنجاب در حال سفر بودند کشته و تعداد زیادی دیگر نیز زخمی شدند.

وی گفت: سازمان ما پیش از این نیز به مردم هشدار داده بود توسط قطار حامل نیروهای پاکستانی اقدام به سفر نکنند. ما بار دیگر به مردم هشدار می‌دهیم از تردد با استفاده از قطارهایی که اقدام به ارائه خدمات به نیروهای پاکستانی خودداری کنند، در غیر این صورت مسئولیت تمامی عواقب آن بر عهده خودشان خواهد بود.

سخنگوی ارتش ملی گرای بلوچ در پایان این بیانیه بر تداوم این‌گونه حملات تا زمان آزادی کامل بلوچستان تأکید کرد.

ارسال نظر

 
1