خبر فوری

 
 
تقویت مناسبات دوجانبه محور رایزنی هیئت آمریکایی با رئیس مجلس سنای پاکستان
کد خبر :1868085127

10:56 1402/06/02


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, دونالد بلوم, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط دوجانبه, سفیر آمریکا, سفیر آمریکا در پاکستان, محمد صادق سنجرانی, هیئت آمریکایی,

هیئت آمریکایی شامل جهوری خواه دارن لاهود، آدام هاوارد، جان لگر، سرهنگ دوم کیتلیم شاگور و دونالد بلوم سفیر ایالات متحده در اسلام آباد روز چهارشنبه 1 شهریور با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت آمریکایی شامل جهوری خواه دارن لاهود، آدام هاوارد، جان لگر، سرهنگ دوم کیتلیم شاگور و دونالد بلوم سفیر ایالات متحده در اسلام آباد روز چهارشنبه 1 شهریور با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کردند.

در این دیدار به همراه امنیت منطقه ای، همکاری اقتصادی، مشارکت تجاری و ارتباطات مردمی، موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این بین بر بهره مندی متقابل از رویه های دموکراتیک نمونه یکدیگر و ارتقای بیشتر روابط پارلمانی و همکاری های نهادی تاکید شد. همچنین بر اهمیت تبادل تجربیات بین دو کشور نیز تاکید شد.

رئیس سنای پاکستان با تاکید بر حفظ تداوم رایزنی های دوجانبه با هدف مقابله با چالش های مشترک و گسترش صلح و ثبات در منطقه، اظهار داشت که ضروری است به همراه آموزش، بهداشت و فناوری، همکاری و روابط در زمینه تجارت را نیز افزایش دهیم. مردم و دولت پاکستان، آمریکا را به عنوان یک دوست و شریک مهم در زمینه توسعه اجتماعی و اقتصادی، و صلح و ثبات منطقه ای می دانند.

وی در ادامه طی گفتگو پیرامون افغانستان، پاکستان را خواهان برپایی صلح در افغانستان عنوان کرد و گفت: ما به خاطر تروریسم متحمل تلفات زیادی شدیم و 80 هزار شهروند پاکستانی قربانی جنگ با تروریسم شده اند. پاکستان به دنبال حل مسالمت آمیز مسئله افغانستان است. ما نیازمند همکاری و مشارکت در جهت صلح و توسعه می باشیم و هر دو کشور پاکستان و آمریکا متحمل خسارات ناشی از تروریسم شده اند.

صادق سنجرانی با اشاره به مناقشه کشمیر، بر لزوم حل و فصل شدن این مسئله مطابق با قراردادهای سازمان ملل متحد تاکید کرد و گفت: کشمیری های بیگناه را هدف خشونت قرار می دهند. آمریکا به عنوان حامی بزرگ حقوق بشر پاپیش گذاشته و می تواند برای کشمیری های بیگناه فریاد سر دهد.

هیئت آمریکایی در این بین با ستودن تلاش های پاکستان در حفظ ثبات منطقه ای، ضمن ابراز مجدد عزم آمریکا برای تکمیل اهداف توسعه پاکستان، همچنین تعهد برای بهبود بیشتر روابط موجود بین دو کشور و همکاری در موضوعات مورد علاقه مشترک را هم ابراز داشت.

هیئت علاوه بر ابراز خوشحالی خود از این سفر، روابط با پاکستان را حائز اهمیت شمرده و گفتند که ما اینجا هستیم تا همکاری های دوجانبه را افزایش دهیم و روابط میان دو کشور تاریخی، پویا و دیرینه هستند.

ارسال نظر

 
1