خبر فوری

 
 
کشته شدن یک فعال مدنی در اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای در باجور پاکستان
کد خبر :1867100288

14:33 1402/09/01


برچسب ها : انفجار بمب کنار جاده ای, پلیس خیبر پختون خوا, جیش محمد, حمله تروریستی, سازمان اطلاعات پاکستان, شهرستان باجور,

در اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای در شهرستان قبایلی نشین باجور ایالت خیبر پختون خوا یک فعال مدنی به نام سبز علی خان کشته شد، برخی از منابع هندی وی را مأمور مخفی سازمان اطلاعات پاکستان و وابسته به جیش محمد معرفی نموده‌اند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| در اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای در شهرستان قبایلی نشین باجور ایالت خیبر پختون خوا یک فعال مدنی به نام سبز علی خان کشته شد، برخی از منابع هندی وی را مأمور مخفی سازمان اطلاعات پاکستان و وابسته به جیش محمد معرفی نموده‌اند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سبز علی خان فرزند از فعالان مدنی و نایب رئیس سازمان جوانان باجور صبح امروز با خودروی شخصی خود در حین عزیمت به بازار خار بود که در حوالی منطقه ممینزو از توابع شهرستان آژانس باجور هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفت و در دم کشته شد.

بلافاصله پس از این انفجار نیروهای پلیس در محل حضور یافته و روند جمع آوری مستندات از محل حادثه برای آغاز تحقیقات در خصوص این حادثه را آغاز کردند.

از سوی دیگر برخی از منابع غیر رسمی و صفحات کاربری وابسته به هند مدعی شده‌اند فرد کشته شده یعنی سبز علی خان مأمور مخفی سازمان اطلاعات پاکستان(ISI) بود و پیش‌تر با گروه تروریستی جیش محمد در ارتباط بوده است.

لازم به ذکر است شهرستان قبایلی نشین آژانس باجور ایالت خیبر پختون خوا واقع در مجاورت ولایت کنر افغانستان به مرکز حملات گروه تروریستی داعش خراسان وابسته به دولت اسلامی عراق و شام تبدیل گشته است و تاکنون مسئولیت چندین حمله تروریستی از سوی این گروه بر عهده گرفته شده است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

تکمیلی:

داعش خراسان وابسته به دولت اسلامی عراق و شام طی بیانیه ای اعلام داشت: سربازان خلافت خودروی یکی از اعضای مرتد استخبارات را در منطقه خار باجور منفجر نمودند که در نتیجه وی به هلاکت رسید و خودرو منهدم گردید.

ارسال نظر

 
1