خبر فوری

 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دکتر پالیتا ماهیپالا نماینده سازمان جهانی بهداشت در پاکستان و انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت این کشور در اسلام آباد به گفتگو و رایزنی پرداختند.

دکتر ندیم انجم وزیر بهداشت دولت موقت پاکستان و دیگر مقامات ارشد نیز در این دیدار حضور داشتند.

بر اساس بیانیه ای که از سوی بخش رسانه ای دفتر نخست وزیری منتشر شد، انوار الحق کاکر از سازمان بهداشت جهانی و سایر شرکا به دلیل حمایت آنها از اصلاحات بخش بهداشت پاکستان تشکر و قدردانی به عمل آورد.

وی همچنین، ابتکارات سازمان بهداشت جهانی در خصوص تاسیس مراکز بهداشتی اولیه در سراسر پاکستان از جمله گلگت بلتستان و کشمیر آزاد را مورد تحسین و ستایش قرار داد و گفت: کلینیک‌ های سیار سلامت و آمبولانس ‌های اهدایی سازمان بهداشت جهانی، امکانات اولیه بهداشتی را در خانه ها به مردم ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه دسترسی به امکانات اولیه بهداشتی حق هر پاکستانی است افزود: دولت دسترسی مردم عادی به امکانات اولیه بهداشتی را تضمین خواهد کرد، واحدهای بهداشتی سیار در ارائه خدمات بهداشتی اولیه به مردم ساکن در مناطق دورافتاده از اهمیت اساسی برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: کار بر روی مگا پروژه ارتقاء 464 مرکز بهداشتی اولیه در پاکستان طی دو ماه آینده تکمیل خواهد شد همچنین واحدهای سیار سلامت نه تنها امکانات اولیه درمانی را در اختیار مردم قرار می ‌دهند، بلکه تحت سیستم دیجیتال، این واحدها به سیستم مرکزی سلامت متصل شده و می ‌توانند بیماران را به بیمارستان‌ های بزرگ معرفی کنند.

پس از این دیدار، انوار الحق کاکر در مراسم امضای یادداشت تفاهم در مورد مراقبت های بهداشتی همگانی میان سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت پاکستان شرکت کرد و از 5 آمبولانس، یک کلینیک سیار و 2 ون واکسیناسیون اهدایی از این سازمان بازدید به عمل آورد.

این تفاهم نامه توسط دکتر پالیتا ماهیپالا نماینده سازمان جهانی بهداشت در پاکستان و افتخار علی شلوانی معاون وزیر بهداشت دولت موقت این کشور به امضا رسید.

ارسال نظر

 
1