خبر فوری

 
وجود اردوگاه های داعش در بلوچستان پاکستان، تهدیدی بالقوه برای امنیت منطقه
کد خبر :1854424196

16:55 1403/07/12


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, داعش, داعش خراسان, دولت اسلامی عراق و شام, ذبیح الله مجاهد, سخنگوی طالبان افغانستان, طالبان افغانستان, گروه های تروریستی, مستونگ, نفوذ داعش در پاکستان,

یک مقام عالی رتبه طالبان افغانستان با اعلام خبر 3 تن از اعضای داعش در ارتباط با حمله اخیر تروریستی در کابل اعلام نمود تمامی این افراد در اردوگاه داعش واقع در منطقه مستونگ ایالت بلوچستان تحت آموزش قرار گرفته اند.


کابل: به گزارش راز نیوز| یک مقام عالی رتبه طالبان افغانستان با اعلام خبر 3 تن از اعضای داعش در ارتباط با حمله اخیر تروریستی در کابل اعلام نمود تمامی این افراد در اردوگاه داعش واقع در منطقه مستونگ ایالت بلوچستان تحت آموزش قرار گرفته اند.

رسانه بین المللی المرصاد به نقل از بیانیه ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان اعلام داشت: طی یک عملیات ویژه در کابل و ننگرهار چندین تن از اعضای مهم داعش که در طرح ریزی و حمله به کارمندان اداره ریاست تطبیق و نظارت بر دستورات و فرامین افغانستان در دوم سپتامبر جاری نقش داشتند را تحت بازداشت قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: این گروه علاوه بر نقش داشتن در حمله اوایل ماه سپتامبر در حمله به گردشگران اسپانیایی در بامیان نیز مشارکت داشتند. از محل اختفای برنامه ریزان این حملات تروریستی یک تبعه تاجیک به همراه جلیقه انفجاری و اسلحه دستگیر گردید، وی به عنوان عامل انتحاری داعش در این مخفیگاه به سر می برد.

ذبیح الله مجاهد در این بیانیه خود گفت: رهبران این گروه با همکاری برخی از نهادهای اطلاعاتی به بلوچستان و خیبر پختون خوا منتقل شده اند و عاملان حمله به کارمندان اداره ریاست تطبیق و نظارت بر دستورات و فرامین افغانستان نیز پس از کسب آموزش های لازم در مستونگ بلوچستان مجددا به افغانستان بازگردانده شده اند.

وی خاطرنشان کرد: پس از کابل و ننگرهار عملیاتی نیز در ولایت فاریاب صورت گرفت که در آن 2 عضو داعش کشته شده و شمار زیادی نیز تحت بازداشت قرار گرفتند، برخی از این افراد نیز پس از کسب آموزش های نظامی در مستونگ به افغانستان بازگشته اند.

رسانه المرصاد در ادامه این خبر مدعی گردید ما بارها در گزارش های خود اعلام نموده ایم که رهبران داعش پس از شکست در افغانستان به منظور حفظ جان خود به بلوچستان منتقل شده اند و پایگاه های خود را در آنجا راه اندازی نموده اند، در آنجا تمامی حملات تروریستی افغانستان، منطقه و تمام جهان طرح ریزی می گردد و اعضای داعش آموزش های لازم را فرا می بینند.

نقل مکان رهبران و اعضای داعش به خیبر پختون خوا و بلوچستان نه تنها برای افغانستان بلکه برای تمامی کشورهای منطقه و جامعه جهانی به یک تهدید تبدیل گشته است.

لازم به ذکر است پیش از این نیز برخی از افراد و جریانات آگاه در اظهارات و مقاله های خود مدعی شده بودند گروه تروریستی داعش به صورت گسترده در پاکستان نفوذ و فعالیت دارد و این امر با چراغ سبز ارتش و نهادهای امنیتی پاکستان در حال انجام است.

پیش از این احسان الله احسان سرکرده سابق گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان از روابط نزدیک و پنهان نهادهای امنیتی اطلاعاتی پاکستان و گروه تروریستی داعش پرده برداشته بود.

در ذیل فیلم منتشر شده از سوی رسانه المرصاد از اعترافات 3 تن از اعضای بازداشت شده گروه تروریستی داعش در افغانستان تقدیم شما مخاطبان گرامی می گردد.

 

ارسال نظر

 
1