خبر فوری

 
عدم پوشش خبری رسانه های داخلی و سوءاستفاده رسانه های هندی از اعتراضات گسترده مردم گلگت بلتستان
کد خبر :1853142425

19:07 1402/01/27


برچسب ها : ارتش پاکستان, اسکردو, اعتراضات, حقوق, حقوق شهروندی, دولت پاکستان, رسانه های پاکستان, رسانه های هند, فضای مجازی, گلگت بلتستان, مسدود کردن یزرگراه, کارگل,

عدم پوشش خبری توسط رسانه های داخلی پاکستان و سوء استفاده خبرگزاری های هندی از برگزاری اعتراضات و تجمعات گسترده در منطقه خود مختار گلگت بلتستان موجب عدم توجه و رسیدگی به خواسته ها و حقوق مردم این منطقه گشته است.


گلگت بلتستان: به گزارش راز نیوز | عدم پوشش خبری توسط رسانه های داخلی پاکستان و سوء استفاده خبرگزاری های هندی از برگزاری اعتراضات و تجمعات گسترده در منطقه خود مختار گلگت بلتستان موجب عدم توجه و رسیدگی به خواسته ها و حقوق مردم این منطقه گشته است.

بر اساس جزئیات، مدتی طولانی است که مردم گلگت بلتستان با مشکلات و محرومیت های متعددی از جمله غصب ملک های شخصی توسط نیروهای ارتش و دولت پاکستان، مالیات های غیرقانونی، مسدودیت جاده سکردو–کارگل، نبود برق و آب آشامیدنی، عدم تعلق سهمیه آرد روبرو هستند، اما این بار علاوه بر وجود مشکلات در این منطقه، مسئله پیوستن گلگت بلتستان به کشور هند، موضوعی است که بازتاب و واکنش رسانه های هندی سودجو را به دنبال داشته است.

در همین حال، برخی از معترضین در این تجمعات ضمن بیان شعارهایی علیه دولت و ارتش پاکستان خواهان پیوستن منطقه گلگلت بلتستان به منطقه لداخ بخش کارگل ایالت جامو وکشمیر هند شده اند و این مسئله بازیچه دست رسانه ها و ابزاری برای تبرئه شدن از جنایات بزرگ هند در این ایالت شده است.

این اعتراضات که از تاریخ 16 دی ماه 1401 (6 ژانویه 2023) رقم خورده، نه فقط در مناطق مختلف گلگت بلتستان بلکه در شهرهای مختلف از جمله در شهر کراچی ایالت سند توسط شهروندان گلگت بلتستانی مقیم این شهر برگزار شده است.

همچنین تظاهرات در مناطق مختلف گلگت بلتستان با محوریت تصویب قانون ایالتی شدن این منطقه، به ویژه در منطقه سکردو به دلیل تخریب خانه ها توسط مقامات پاکستانی برای غصب زمین های شخصی، در منطقه میناور گلگت برگزار شده است

از سوی دیگر مردم این منطقه در گزارش های خبری و فضای مجازی از دولتمردان خواستند تا از پشت میزهای خود برخاسته و به این منطقه آمده و پای درد و دل و مشکلات این مردم بنشینند، سال هاست مردم گلگت بلتستان با کمبود آرد، برق و آب آشامیدنی روبرو هستند و با این همه محرومیت پول های هنگفتی دولت پاکستان از مردم به دلیل ارائه خدمات برق می ستاند و به گفته یکی از شهروندان: مردم اسلام آباد برق مصرف می کنند و مردم محروم گلگت بلتستان بهای آن را می پردازند.

در یکی دیگر از این گزارشات مردمی، به صعوبت در تحصیل از جمله عدم وجود و ساخت دانشکده های پزشکی و مهندسی در این منطقه اشاره شد همچنین طالبان علم و دانشجویان بایستی برای تحصیل علم به مناطق دور دست رفت و آمد کنند و این رفت و آمدها خسارت های جانی و مالی بسیاری به بار آورده است.

همچنین غصب زمین های شخصی مردم گلگت بلتستان توسط دولت و ارتش پاکستان به دلیل تکمیل پروژه هایی از قبیل کریدور اقتصادی چین و پاکستان سی پیک طاقت و صبر مردم این منطقه را به سطوح آورده است.

لازم به ذکر است که با ایالتی شدن گلگت بلتستان، حکومت پاکستان موظف است تا در این منطقه نیازهای اصلی و حقوقی مردم از جمله ساختن مدارس، بیمارستان ها، دانشگاه ها، دادگاه ها و دیگر مؤسسات و سازمان های دولتی را برآورده سازد.

از سوی دیگر گلگت بلتستان در نقشه این کشور یک منطقه خود مختار بشمار می آید به همین دلیل سال هاست مردم این منطقه به همراه برگزاری تجمعات و اعتراضات گسترده خواستار موافقت حکومت پاکستان با قانون ایالتی شدن منطقه گلگت بلتستان می شوند، اما ارتش و دولت پاکستان تا زمانی که در حال چپاول و غارت اموال و ثروت های نهفته در این منطقه هستند، گلگت بلتستان به یک ایالت تبدیل نخواهد شد.

ارسال نظر

 
1