خبر فوری

 
آمریکا از پاکستان در مدیریت بحران پرداخت بدهی های مالی حمایت می کند
کد خبر :1850389365

14:29 1403/01/29


برچسب ها : بازپرداخت بدهی, بدهی, پاکستان و صندوق بین المللی پول, روابط تجاری, سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا, سرمایه گذاری, صندوق بین المللی پول, واشنگتن, وزارت امور خارجه آمریکا,

از آنجایی که پاکستان در حال تامین بسته کمک مالی جدید صندوق بین المللی پول (IMF) است، آمریکا از این کشور در مدیریت بحران و چالش ها در زمینه پرداخت بدهی های مالی حمایت می کند.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | از آنجایی که پاکستان در حال تامین بسته کمک مالی جدید صندوق بین المللی پول (IMF) است، ایالات متحده آمریکا از این کشور در مدیریت بحران و چالش ها در زمینه پرداخت بدهی های مالی حمایت می کند.

این اظهارات را متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری خود در واشنگتن بیان کرد.

وی بیان کرد: پاکستان برای ایجاد ثبات در اقتصاد خود پیشرفت های چشمگیری کسب کرده است و ما از تلاش های این کشور برای مدیریت بحران و چالش ها در زمینه پرداخت بدهی های مالی حمایت می کنیم.

متیو میلر در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده آمریکا در شرایط سخت از پاکستان حمایت خواهد کرد؟ گفت: ما دولت پاکستان را تشویق می کنیم تا اصلاحات اقتصادی را برای رفع چالش های اقتصادی خود اولویت بندی و گسترش دهد.

وی همچنین افزود: حمایت ایالات متحده از اقدامات موفقیت آمیز پاکستان در زمینه اقتصادی، تزلزل ناپذیر است و آمریکا به تعامل با این کشور جنوب آسیا از طریق توافقنامه های فنی و همچنین از طریق روابط تجاری و سرمایه گذاری که همه از اولویت های روابط دوجانبه بین دو کشور است، ادامه خواهد داد.

وی همچنین از توافق در سطح کارکنان بین صندوق بین المللی پول و پاکستان در مورد بررسی دوم و نهایی تحت توافقنامه آماده به کار 3 میلیارد دلاری استقبال کرد و اگر توسط هیئت مدیره وام دهندگان جهانی تایید شود، حدود 1.1 میلیارد دلار به این کشور در حال مبارزه آسیای جنوبی کمک خواهد شد.

در جریان کنفرانس مطبوعاتی، یک روزنامه نگار از متیو میلر در مورد اظهارات تحریک آمیز نخست وزیر هند مبنی بر اینکه نارندرا مودی می خواهد مردم کشورهای دیگر را به نام تروریسم هدف قرار دهد، پرسید: آیا آمریکا نگران اظهارات تحریک آمیز نارندرا مودی است؟

در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از پاسخ دادن به این سوال اجتناب کرد و گفت: پاکستان و هند ضمن کاهش تنش ها میان یکدیگر، باید مسائل را از طریق مذاکره و گفتگو حل کنند.

محمد اورنگزیب وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان در حال حاضر برای شرکت در نشست های سالانه صندوق بین المللی پول و برای دریافت بسته کمک مالی جدید و همچنین شرکت در جلسات بانک جهانی در ایالات متحده آمریکا به سر می برد.

ارسال نظر

 
1