خبر فوری

 
توانمندسازی جوانان محور اصلی گفتگوی شهباز شریف و دبیرکل اتحادیه کشورهای مشترک المنافع
کد خبر :1836956086

19:45 1403/05/12


برچسب ها : پاکستان و اتحادیه کشورهای مشترک المنافع, تغییرات اقلیمی, جوانان, روابط اقتصادی, روابط دوجانبه, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, همکاری دوجانبه, کشورهای مشترک المنافع,

نخست وزیر پاکستان بر تمایل دولت برای همکاری با کشورهای مشترک المنافع در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک به ویژه توانمندسازی جوانان، حکمرانی خوب و تغییرات اقلیمی تاکید کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | نخست وزیر پاکستان بر تمایل دولت برای همکاری با کشورهای مشترک المنافع در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک به ویژه توانمندسازی جوانان، حکمرانی خوب و تغییرات اقلیمی تاکید کرد.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان ظهر امروز میزبان یک هیئت پنج نفره به رهبری پاتریشیا اسکاتلند دبیرکل اتحادیه کشورهای مشترک المنافع در اسلام آباد بود.

نخست وزیر پاکستان ضمن خوشامدگویی به پاتریشیا اسکاتلند در اولین سفر رسمی خود به اسلام آباد، گفت: دو سوم جمعیت پاکستان زیر 30 سال سن دارند و ارائه آموزش های مدرن و آموزش های فنی به جوانان یکی از اولویت های دولت است.

او ابتکارات مختلفی را که توسط برنامه جوانان نخست وزیر انجام شده است، برجسته کرد و بر تعهد دولت به همکاری با کشورهای مشترک المنافع برای کمک به جوانان پاکستان از طریق افزایش دسترسی و فرصت‌ برای آنها در اقتصاد جهانی با فناوری پیشرفته امروز تاکید نمود.

شهباز شریف همچنین از حمایت مستمر اتحادیه کشورهای مشترک المنافع از نهادهای اجتماعی-اقتصادی و دموکراتیک پاکستان قدردانی کرد.

دبیرکل اتحادیه کشورهای مشترک المنافع از برنامه جوانان نخست وزیر قدردانی کرد و گفت: رهبری و نظارت مستقیم شهباز شریف بر این برنامه نشان دهنده علاقه شخصی و تعهد وی به طرح های توانمندسازی جوانان است.

به منظور بهبود بیشتر عملکرد ادارات دولتی و اطلاع از پیشرفت در هر زمان، پاتریشیا اسکاتلند سیستم مدیریت عملکرد مشترک المنافع را به محمد شهباز شریف ارائه و از پاکستان دعوت کرد تا به ائتلاف هوش مصنوعی مشترک المنافع بپیوندد.

در همین حال، نخست وزیر پاکستان تمایل شدید خود را برای ارزیابی سیستم مدیریت عملکرد اتحادیه مشترک المنافع برای بهبود بیشتر حکومت و شفافیت در بخش عمومی پاکستان ابراز کرد.

وی همچنین از دعوت برای پیوستن به ائتلاف هوش مصنوعی مشترک المنافع استقبال کرد که در آن جوانان پاکستانی فرصت هایی برای آموزش خواهند داشت و می توانند از نوآوری های جهانی مانند محاسبات ابری و هوش مصنوعی مولد بهره مند و برای ایفای نقش خود در توسعه اقتصادی پایدار توانمندتر شوند.

شهباز شریف همچنین مبارزه با تغییرات اقلیمی را اولویت مشترک پاکستان و اتحادیه کشورهای مشترک المنافع عنوان کرد و از حمایت دبیرکل کشورهای مشترک المنافع از تغییرات اقلیمی در پاکستان پس از سیل ویرانگر سال 2022 قدردانی نمود.

نخست وزیر پاکستان و دبیرکل اتحادیه کشورهای مشترک المنافع در خصوص نشست آتی سران دولت های مشترک المنافع در ساموآ در اواخر سال جاری، راه هایی را مورد بحث قرار دادند که از طریق آن دو طرف می توانند برای ایجاد اجماع در مورد موضوعات کلیدی مورد علاقه دوجانبه و ترسیم نقشه راه مشترک المنافع هماهنگ شوند.

شهباز شریف به پاتریشیا اسکاتلند به دلیل هدایت موفقیت آمیز اتحادیه مشترک المنافع در دوران تغییرات مهم جهانی تبریک گفت و برای او اقامت موفق و سازنده در پاکستان آرزو کرد.

ارسال نظر

 
1