خبر فوری

 
 
گفت و گوی تلفنی نخست وزیر پاکستان با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین
کد خبر :1836364289

11:01 1402/07/29


برچسب ها : انوار الحق کاکر, پاکستان و فلسطین, تماس تلفنی, دولت موقت, رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین, رژیم صهیونیستی, گفتگوی تلفنی, محمود عباس, نخست وزیر پاکستان,

انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان شب گذشته طی تماس تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره وضعیت ناشی از جنایات اخیر ارتش غاصب اسرائیل علیه فلسطینیان بی گناه در غزه و کرانه باختری گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان شب گذشته (شب 29 مهر) طی تماس تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره وضعیت ناشی از جنایات اخیر ارتش غاصب اسرائیل علیه فلسطینیان بی گناه در غزه و کرانه باختری گفتگو کرد.

نخست وزیر پاکستان بمباران مداوم، شدید و بی رویه ارتش اشغالگر اسرائیل علیه مردم بی گناه فلسطین از جمله بیمارستان الاهلی را به شدت محکوم کرد و گفت: این حجم از خشونت و بمباران عامدانه و نفرت انگیز است.

رهبران دو کشور ضمن تاکید بر این امر که جامعه جهانی باید نقش موثر خود در متوقف کردن نسل کشی جاری اسرائیل در غزه، ایفا کند، بر لزوم خاتمه محاصره غزه توسط ارتش اشغالگر اسرائیل به منظور رساندن کمک های پزشکی و دیگر لوازم مورد نیاز، تاکید کردند.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت که جامعه جهانی از جمله سازمان ملل متحد باید به طور فوری اقدامات جدی و موثری را انجام داده و نقش خود در بهبودی اوضاع فعلی را انجام دهند تا بتوان پاسداری از عدالت، حقوق بشر و قوانین بین المللی را تضمین بخشید.

نخست وزیر پاکستان همچنین بر حمایت بی دریغ پاکستان از راه حل عادلانه و پایدار در مناقشه فلسطین تاکید کرد و گفت: این تنها زمانی امکان پذیر است که راه حل «دو دولتی» اجرا شود که در آن یک کشور مستقل و پایدار فلسطینی در امتداد مرزهای قبل از 1967 و با پایتختی بیت المقدس شرقی ایجاد شود.

ارسال نظر

 
1